Anketa:
Joan Barreda - druhý na Rally Maroko
ZdieľaťPridané: 24.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3976 [Bleskovky - Šport]
Pre Husqvarna Rely tím Speedbrain, bola marocká rely veľmi úspešná. Joan Barreda sa v celkovej klasifikácii umiestnil na výbornom druhom mieste, Paulo Goncalves a Matt Fish obsadili piate a ôsme miesto.
Joan dokázal, že vie byť veľmi rýchly, keď do cieľa došiel len niekoľko minút za víťazom. Ôsme miesto pre Matta Fisha je tiež veľkým úspechom, lebo Maroko bola jeho prvou rally.
Husqvarna TE449RR, na ktorej jazdili všetci traja jazdci dokázala, že je veľmi spoľahlivá, lebo celú rely išli všetky tri bez poruchy.
![]() |
Joan Barreda |
Joan Barreda: „Každý z nás odviedol výbornú prácu a druhé miesto ma veľmi teší. Máme perfektné motorky a tím je na Dakar dokonale pripravený. Náš cieľ ísť sem - otestovať motorky pred Dakarom bol úspešne splnený. Bol to veľmi intenzívny, ale aj nebezpečný pretek plný náročného navigovania.“
![]() |
Paulo Goncalves |
Paulo Goncalves: „Marocká rely bola pre nás pred Dakarom veľmi dôležitá. Na novej motorke tím tvrdo pracoval a s výsledkom som veľmi spokojný. Na štvrtej etape sme mali menší problém so zadným kolesom, ale celkovo sme tu v Maroku dopadli veľmi dobre.“
![]() |
Matt Fish |
Matt Fish: „Marocká rely je moja prvá skúsenosť s rely a som veľmi spokojný s tým, ako sa mi darilo a ako som skončil. Motorka išla ako hodinky a pretek som si aj užil. Som rád, že som skončil na ôsmom mieste.“
Berthold Hauser, Dakar Project Manager: „S priebehom rely som veľmi spokojný. Rozhodujúce bolo, aby sme pred Dakarom otestovali motorky a zistili, v akej kondícii sú jazdci. Konečný výsledok je len formalita, ale aj tak ma veľmi potešil. Pogratulovať musím Wolfgangovi Fischerovi, manažérovi tímu, za prácu, ktorú odviedol a za toaký tím dal dokopy.. Každému členovi tímu by som chcel pogratulovať.“
Wolfgang Fischer Team Manager : „Misia splnená. Rely sme dokončili bez technických závad a navyše sme skončili aj na pódiu. Teší ma, ako sa darilo Mattovi Fishovi, ktorý perfektne zapadol do tímu a zžil sa s motorkou. Pred Dakarom máme ešte robotu, ale vieme, že sme na správnej ceste.“
Výsledky šiestej etapy:
1.Rodrigues (Honda)
2.Pedrero Garcia (KTM)
3. Despres (KTM)
4.Sunderland (Honda)
5.Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
6.Barreda (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
12. Fish (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain).
Výsledky piatej etapy:
1.Barreda (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
2. Rodrigues (Honda)
3. Sunderland (Honda)
4.Goncalves(Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
9.Fish (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
Výsledky štvrtej etapy:
1.Przygonski (KTM)
2.Despres (KTM)
3.Miranda-Zanol (Honda)
7.Fish (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
9.Barreda (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
21.Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
Výsledky tretej etapy:
1. Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
2. Rodrigues (Honda)
3. Lopez (KTM)
4. Barreda (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
8. Fish (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
Výsledky druhej etapy:
1. Despres (KTM)
2. Coma (KTM)
3. Rodrigues (Honda)
4. Barreda (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
7. Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
8. Fish (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
Výsledky prvej etapy:
1.Rodrigues (Honda),
2. Coma (KTM),
3. Despres (KTM)
4. Barreda (Husqvarna Rallye Team By Speedbrain)
5. Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
16. Fish (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain)
Celkové výsledky Maroko Rally:
1. Despres (KTM),
2.Barreda (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain),
3. Lopez (KTM) ,
4.Verhoven (Yamaha) at 3637,
5.Goncalves (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain) ,
8.Fish (Husqvarna Rallye Team by Speedbrain )
![]() |
"bedňa" |
Pridané: 24.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!