Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30072
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12321)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaro Černý testoval vo Valencii motocykel triedy Moto2

 Zdieľať

Pridané: 02.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3483 [Šport - Cestné Motocykle]

Na majstrovstvách európy v Albacete, dostal náš tím, od vedenia promotérskej spoločnosti Dorna sports ponuku, na absolvovanie seriálu španielskych majstrovstiev v triede Moto2 v budúcej sezóne. Táto ponuka nás zaujala, veď CEV Buckler partí k najprestížnejším národným šampionátom sveta.

Dostali sme kontakt na niekoľko špičkových tímov, ktoré ihneď prejavili záujem o spoluprácu s našim jazdcom. Dohodli sme sa s jedným z najúspešnejších tímov v paddocku CEV, tímom Motorrad Competicion. Tento tím má jazdcov vo všetkých objemových triedach t.j. Moto3, Moto2 i Stock Extrem. Jeho jazdcami sú napr. Xavi Forés v stockoch, Román Ramos v Moto2, ktorí si v celkovom hodnotení držia najvyššie priečky.

Nás zaujímal predovšetkým test motocykla Moto2 a prípadne absolvovanie posledného preteku sezóny CEV, ktorý sa bude konať vo Valencii.

Jaro na moto dvojke pred tým nikdy nesedel a musel si teda zvyknúť na iný štýl jazdy, na iné pneumatiky a ich profil atď. Do zákrut sa brzdí vo veľkom slide a tvar pneumatík dovoľuje prejazd zákrut v neuveriteľných náklonoch.

Tím používa motocykle španielskeho výrobcu Ariane a je i jeho továrenským tímom. Motory sú jednotné šesťstovky Honda ako v seriály MotoGP.

Jaro vo Valencii jazdil staršiu špecifikáciu motocykla, na ktorom boli použité niektoré komponenty iné ako na novom modely.
To sa prejavovalo i vibráciami pri prudkom brzdení s čím sa mechanici pasovali počas celého testu. Jaro si nebol prednou časťou istý a to mu zabránilo dosiahnuť časy aké si predsavzal. I tak dosiahol sľubný progres a najazdil viac ako 100 kôl.

Test bol pre obe strany prínosom, tím bol s Jarovou prácou a odozvou spokojný a pre Jara to bola opäť nová skúsenosť. Na motorke sa jazdí inak, má dobré brzdy, motor Honda má iný priebeh oproti Yamahe.

Vo Valencii testoval i továrenský tím Kawasaki WSBK a Jaro sa s Tomom Sykesom stretol i na trati.

 Truck Kawasaki WSBK
Truck Kawasaki WSBK

Chceli by sme poďakovať našim kamarátom, ktorí nám pomohli pri zabezpečení účasti na tomto teste. Nás teraz čaká rozhodovanie ako ďalej, pretože najpodstatnejšiu časť pri pretekaní hrajú bohužiaľ financie.

Foto: M.A. Motorrad Competicion

Tomáš Motyčka
BRT

Pridané: 02.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »