Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Hodnotenie: (45 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (213)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motorkári deťom: Nová zbierka pre JIS – otvorený list p. primárky

 Zdieľať

Pridané: 07.11.2012 Autor: demo
Čitatelia: 9864 [Novinky - Oznam]

Na základe iniciatívy viacerých motorkárov, ktorí sa pravidelne zúčastňovali našich finančných zbierok pre novorodenecké oddelenie JIS, vyhlasujeme v spolupráci so serverom www.motoride.sk ďalšiu zbierku na... (ale to si už prečítate v liste od p. primárky).
demo a spol.

Seriál článkov - Motorkári deťom:

| Seriál článkov: Motorkári deťom

Vážení a hlavne veľmi milí motorkári!

Naše detičky s novorodeneckou žltačkou už vďaka Vám trávia oveľa menej času pod „lampou“ a nie je to preto, že by sa im tá lampa nepáčila. Je to preto, že je taká účinná, že už po krátkom pobyte pod ňou žltačka ustúpi a oni môžu tráviť viac času so svojimi maminami.

Preto sa na Vás v mene našich malých pacientov opäť obraciame s prosbou o pomoc, aj keď je jasné, že by nám ju mal poskytnúť štát. Všetci ale vieme ako sa veci majú a že bez dobrej vôle ľudí ako ste Vy by sa našim drobcom žilo ťažšie.

Naše oddelenie – OPN + JIS I.DK DFNsP v Bratislave každoročne poskytne zdravotnú starostlivosť približne 450 chorým novorodencom z celého Slovenska. V roku 2011 prebehla na našom oddelení rozsiahla rekonštrukcia priestorov, ktorá nám umožnila hospitalizovať väčší počet detí, a to najmä na Jednotke intenzívnej a resuscitačnej starostlivosti. (Peniaze zháňal pán riaditeľ kade tade, lebo aj on bol kedysi nedonosený novorodenec a má k nášmu oddeleniu silný citový vzťah). Časť peňazí
odkázala nemocnici nejaká dobrá duša čo zosnula v Amerike, časť dali dokopy veriaci z Trnavskej arcidiecézy. Stále nám však chýba dostatočné prístrojové vybavenie, ktoré si môžu iné nemocnice na Slovensku zadovážiť napríklad prostredníctvom eurofondov. Takúto možnosť bohužiaľ v Bratislave nemáme. Pacientov prichádzajúcich z celého Slovenska to ale vôbec nezaujíma. Chcú mať v hlavnom meste tú najlepšiu starostlivosť.

Jednou zo závažných, život ohrozujúcich diagnóz, s ktorou k nám prichádzajú, je nahromadenie vzduchu z prasknutých pľúcok, alebo tekutiny v hrudnej dutine. To spôsobuje útlak tkaniva pľúc a zlyhanie dýchania dieťatka. Jedinou, život zachraňujúcou liečbou je rýchle odsatie nahromadeného vzduchu alebo tekutiny tak, aby pľúca zostali plne rozvinuté a funkčné. Je preto potrebné napojenie dieťatka na tzv. hrudnú drenáž, ktorá zabezpečí v hrudníku trvalý podtlak, a tým rozvinutie pľúcneho tkaniva až do doby, kým sa pľúcka zhoja, alebo kým sa neprestane tvoriť nadbytočná tekutina.

 Systém pre hrudnú drenáž THOPAZ
Systém pre hrudnú drenáž THOPAZ

Systém pre hrudnú drenáž THOPAZ (firma Medela, Švajčiarsko) je digitálny a veľmi účinný drenážny systém. Jeho nastavenie a používanie, na rozdiel od starších zariadení, je veľmi jednoduché a rýchle. Systém monitoruje únik vzduchu/tekutiny do hrudnej dutiny pacienta a na základe nastaveného podtlaku prispôsobuje odsávanie tak, aby drenáž bola čo najšetrnejšia. Zároveň zaznamenáva údaje o drenáži, a tým umožňuje ošetrujúcemu personálu jednoduchšie upravovať režim liečby.
Svojou veľkosťou a aj prítomnosťou batérie zabezpečuje dostatočnú mobilitu pacienta (napr. v prípade potreby prevoz na operačnú sálu, alebo primárneho transportu z pôrodnej sály na naše oddelenie). Pre použitie systému THOPAZ na novorodeneckých Jednotkách intenzívnej starostlivosti je veľmi podstatným parametrom aj tichá prevádzka zariadenia, nakoľko každý novorodenec, a o to viac kriticky chorý, vyžaduje tiché prostredie, ktoré znižuje jeho stres.

Cena systému THOPAZ aj s príslušenstvom je 3738,41 Eur (112 623,34 Sk).

Ak by sa Vám tento prístroj zapáčil a rozhodli ste sa opäť podarovať našim novorodencom vianočný darček, či sa v rámci možností podieľať na jeho kúpe, budeme Vám veľmi vďační.

Kolektív OPN + JIS I.DK DFNsP BA

Pre bližšie informácie o prístroji viď odkaz

www.medela.com

Predchádzajúca zbierka

05.10.2011 - demo Čitatelia: 10186 [Novinky - Oznam]

-

Ako Janko s Demom charitu pre JIS robili a znova sa do toho pustili

Ako to už v rozprávkach býva, pred siedmimi horami a za siedmimi domami býval švárny šuhaj Jankom R. zvaným. A keďže nelenil, tak kamarátom aj kadečo na tátošov pozháňal. I stalo sa, že jednému Noriakovi voľajakú strunku zohnal, no ten veru sa dlho neponáhľal peniažky poslať.

 

Aktuálna zbierka:

Zbiera sa opäť akákoľvek suma, všetky peniaze pôjdu na vyššie uvedený účel. Ak si neprajete byť v aktualizovanom zozname uvedený ako darca, upozornite ma dopredu súkromnou správou ( demo), pretože vo výpise IB nevidím správu pre prijímateľa...

Kontaktné údaje Združenia Detská radosť
www.detskaradost.sk
Číslo účtu: 1993318455/0200
IČO: 31807119

Ďakujeme

Pridané: 07.11.2012 Autor: demo Zdieľať

Seriál článkov - Motorkári deťom:

| Seriál článkov: Motorkári deťom

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (45 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (213)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »