Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1605 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový 600 kubíkový superšport - Honda CBR600RR a CBR600RR C-ABS

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8419 [Novinky - Predstavujeme]

Okrem rozšírenia modelovej rady superšportov značky Honda o model CBR500R, prišla Honda aj s vynovenou Hondou CBR600RR.

Predstavenie superšportu Honda CBR600RR v Miláne:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6322 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Honda

Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.

 

Zmeny boli zamerané na vylepšenie jazdných vlastností tohto superšportu. Vpredu odteraz nájdeme plne nastaviteľnú obrátenú vidlicu Showa Big Piston s priemerom 41 mm. Vzadu je tlmiaca jednotka Pro-Link s modifikovaným uložením. Tlmiče majú priniesť lepšiu trakciu, stabilizáciu motorky pri jazde v zákrutách a lepší pocit pri brzdení.

Inovovaný bol aj rám a zadná kyvka. Uloženie motora a ostatných komponentov motocykla podlieha centralizácii hmotnosti. Motorka by tak mala ostrejšie reagovať na pohyby jazdca. Tomu má dopomôcť aj rázvor s hodnotou 1375 mm a pohotovostná hmotnosť 186 kg (pri verzii s C-ABS 196 kg). Ľahké 12-lúčové kolesá majú rovnaký dizajn, aký majú kolesá na najnovšej verzii Hondy CBR1000RR.

Brzdenie zabezpečuje osvedčená kombinácia 310 mm kotúčov a štvorpiestikových radiálok vpredu a 220 mm kotúčom s jednopiestikom vzadu. Honda CBR600RR sa dodáva s tlmičom riadenia (HESD), ktorý je elektronicky ovládaný a funguje v spolupráci s riadiacou jednotkou.

Za zmienku stojí aj nový, svieži dizajn inšpirovaný špeciálom MotoGP, Hondou RC213V. Elegantná kapotáž s oddelenými svetlometmi je navrhnutá tak, aby viedla vzduch priamo k chladiču a do airboxu. Nový tvar kapotáže zabezpečuje o 6,5 % menší odpor vzduchu pri nezaľahnutej a o 5 % nižší odpor pri zaľahnutej jazdeckej pozícii. CBR600RR sa bude predávať v troch farebných kombináciách: Trikolóra (biela, modrá, červená), Graphite Black (čierna) a vo farbách Honda Repsol.

Motor je kvapalinou chladený štvorvalec o objeme 599 ccm. Produkuje maximálny výkon 88 kW pri 13500 ot./min. a max. krútiaci moment 66 Nm pri 11.250 ot./min. V Honde sa však nezamerali na zvyšovanie výkonu ale na odozvu motora v celom spektre otáčok. Nová palivová mapa a systém PGM-DSFI (Programmed Dual Sequential Fuel Injection) zabezpečujú spomenuté vylepšenia. Na každý valec pripadajú dva vstrekovače. Pri bežnej jazde palivo vstrekuje iba jeden a až pri otvorení plynu nad 25% sa zapojí do funkcie aj druhý. IACV (Intake Air Control Valve) pripojené k plynu má novú riadiacu mapu. Navrhnutá bola pôvodne pre stabilizáciu otáčok pri voľnobehu a zlepšenie štartovania motora, no už má rozšírené funkcie tak, aby zahŕňala celý rozsah otáčok. IACV optimalizuje objem vzduchu prechádzajúci saním, keď plyn je pootvorený. Taktiež zlepšuje spaľovacie pomery pri jazde vo vysokých otáčkach.

Video

Video: Honda CBR600RR / C-ABS 2013

Info & foto: honda.press

Pridané: 19.11.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR600RR 2013:

Foto:
Honda CBR600RR 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR600RR
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:119.7 k (88.0 kW) / 13500 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 11250 ot.
Kompresný pomer:12,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm
Palivový system:PGM DSFI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:180 mm
Pneu vzadu:220
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:186 kg
Výška sedla:823 mm
Rázvor:1373 mm
Dĺžka:2029 mm
Šírka:684 mm
Výška:1115 mm
Svetlá výška:137 mm
Objem nádrže:15.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.56 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 211 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria