Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 819 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 6084
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3641)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2443)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy - Honda CB1100 2013 vo Valencii

 Zdieľať

Pridané: 19.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6912 [Bleskovky - Predstavujeme]

Viem, že Slovensko teraz žije Dakarom, ale nedá mi nepodeliť sa s vami o prvé dojmy z testovania novej Hondy CB 1100, na ktorej som mal možnosť previezť sa vo Valencii.

Aj keď počasie nášmu výletu do slnkom nahriatej Valencie neprialo a množstvo snehu na letisku vo Viedni znemožnilo odlet, do Valencie sme sa napokon dostali. Neskoro, ale predsa.

Už sme o CB1100 napísali:

11.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 19241 [Novinky - Predstavujeme]

-

Retro naháč - Honda CB1100 2013

Skombinovaním klasického štýlu Honda s novými technológiami vznikol štvorvalcový naháč Honda CB1100 s pekným retro dizajnom.

 

A tam na nás už čakali krásky, úplne novučičké, ale s dizajnom z rokov 70-tych, retro naháče Honda CB1100. Tento model bol už predstavený a uvedený na japonský trh pred niekoľkými rokmi a od tej chvíle bol veľmi žiadaný zákazníkmi v Európe. Dočkali sme sa, od roku 2013 môže byť táto motorka s dizajnom legendárnej „seven-fifty“ vaša.

Honda si na predstavenie CB 1100 vybrala mesto Valencia a práve v jeho centre stojí moderné centrum vedy a umenia. Motorka s podareným retro dizajnom zaparkovaná pred týmto moderným centrom, tak to je teda parádny kontrast.

Poďme sa ale pozrieť CéBečke trošku na zúbok. Je to nádherná motorka klasického dizajnu, ale v modernom prevedení. Základom je nádherný vzduchom chladený radový štvorvalec, ktorý od pohľadu akoby z oka vypadol legendárnej CB750. Potom klasická, tak trochu „hranatá“ nádrž, rovné sedlo, chrómované blatníky, 4 zvody, jeden tlmič výfuku, klasický okrúhly svetlomet, veľké chrómované smerovky a nesmie chýbať ani dvojica klaksónov. Na motorke nie je nič naviac. Tento obal ale skýva modernú techniku ako elektronické vstrekovanie paliva, či brzdový systém s ABS.

A ako to jazdí? Hmmm, tak ako sa dalo očakávať, ten motor je jednoducho úžasný. Žiaden športovec, ale s krásnym zamatovým chodom a lineárnym ťahom vo všetkých otáčkach. Plynová rukoväť spočiatku prezrádza, že motor riadi elektronika a vstrekovanie, ale inak máte naozaj pocit, že sedíte na biku z rokov 70-tych. Všetko je ako má byť. Jazdu začíname v preplnenej Valencii a verte mi, nebola to nuda. S prekvapením zisťujem, že CéBečko je motorka, ktorá do mesta pasuje, veľmi ľahko sa ovláda a ten motor ťahá bez reptania od najnižších otáčok bez ohľadu na to, aký kvalt tam máte. V meste sa teda žiadna kvaltovačka nekoná.

Sedlo je bohato čalúnené, a tak okrem podvozku rovnako „odpružuje“. Podvozok je ako zo starej školy, mäkký a komfortný. Ale keď mu trochu naložíte v kopcoch okolo Valencie, dá o sebe vedieť miernym zavlnením a vy hneď viete, že sedíte na motorke, ktorá ma dušu a sa s vami rozpráva. Príjemný bol aj zvuk z výfuku, na sériovku sa podaril vcelku pekný basák.

Video: V sedle - Honda CB1100 2013

Pre krátkosť času a skorý odlet vám teraz nestihnem napísať viac, ale môžete sa už čoskoro tešiť na plnohodnotný test. Nemali by chýbať ani videá.

Z Valencie zdraví Tomáš Hajduch - Awia

Video: Honda CB1100 2013


Pridané: 19.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB1100 2013:

Foto:
Honda CB1100 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB1100
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)
Objem:1140 ccm
Max. výkon:89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:9.5 :1
Vŕtanie x Zdvih:73.5 x 67.2
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:110/80-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:140/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:248 kg
Výška sedla:795 mm
Rázvor:1490 mm
Dĺžka:2195 mm
Šírka:835 mm
Výška:1130 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:14.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 199 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria