Anketa:
Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie
ZdieľaťPridané: 29.07.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9187 [Novinky - Oznam]
A to dosť výrazne, na čom má najväčšiu zásluhu nová legislatíva povoľujúca riadiť skútre do 125 ccm držiteľom vodičákov skupiny B. Od nástupu krízy tak zažívame prvé významné osvieženie.
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Dá sa povedať, že jediný medziročný pokles zaznamenala kategória motocyklov do 50 ccm, čo sa však celkom logicky dalo očakávať. Naopak, medializácia okolo novej legislatívy, spolu s novými a cenovo dostupnými modelmi priniesli oživenie aj vo všetkých ostatných kategóriach; stagnovali len motocykle do 125 ccm (pretože nespadajú do novej legislatívy) a superšporty.
Najväčší medziročný nárast nastal samozrejme v spomínaných skútroch do 125 ccm, ale celkom dobre sa darilo aj väčším skútrom alebo naháčom. Celkovo sa v prvom polroku tohto roka predalo 2601 kusov motocyklov, čo je o 35 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Ak by sme nebrali do úvahy motocykle do 50 ccm, medziročný nárast trhu by bol 103 % - takéto revolučné zmeny slovenský motocyklový trh ešte nikdy nezažil.
Predaj 1-6 2013 a porovnanie s predošlým rokom:
1-6 2013 | 1-6 2012 | rozdiel (ks) | rozdiel | ||
---|---|---|---|---|---|
skútre do 125 ccm | 1073 | 213 | 860 | 404% | |
skútre nad 125 ccm | 278 | 147 | 131 | 89% | |
naked motocykle | 255 | 196 | 59 | 30% | |
enduro motocykle | 241 | 206 | 35 | 17% | |
custom motocykle | 160 | 144 | 16 | 11% | |
motocykle do 125 ccm | 86 | 87 | -1 | -1% | |
superšportové motocykle | 59 | 60 | -1 | -2% | |
športovo-turistické motocykle | 31 | 21 | 10 | 48% | |
turistické motocykle | 12 | 6 | 6 | 100% | |
SPOLU | 2195 | 1080 | 1115 | 103% |
Údaje v tabuľke sú bez 50 ccm, elektro, ATV a cross
V nasledujúcich mesiacoch a rokoch sa dá očakávať takmer úplné utlmenie kategórie L1 (motocykle do 50 ccm), keďže dnes už takmer každý držiteľ B-čkového vodičáku môže riadiť oveľa bezpečnejší a technologicky pokročilejší skúter do 125 ccm.
Predaj motocyklov celkovo 1-6 2013 a porovnanie s predošlým rokom:
1-6 2013 | 1-6 2012 | rozdiel (ks) | rozdiel | ||
---|---|---|---|---|---|
trh nad 50 ccm | 2195 | 1080 | 1115 | 103% | |
trh do 50 ccm | 406 | 842 | -436 | -52% | |
SPOLU | 2601 | 1922 | 679 | 35% |
Údaje v tabuľke sú bez elektro, ATV a cross
V prehľade najúspešnejších značiek vidíme, že najviac sa darilo Honde, má viac ako tretinový podiel z celého trhu. Na druhom mieste je Yamaha s necelými jedenástimi percentami, na treťom Longjia s 5,56 %:
Predaj podľa značiek 1-6 2013 a porovnanie s predošlým rokom:
Značka | Predaj 1-6 2013 (ks) | Trhový podiel | Predaj 1-6 2012 (ks) | Nárast 2012/2013 | |
---|---|---|---|---|---|
HONDA | 725 | 33,03% | 350 | 107% | |
YAMAHA | 236 | 10,75% | 147 | 61% | |
LONGJIA | 122 | 5,56% | 17 | 618% | |
KEEWAY | 110 | 5,01% | 21 | 424% | |
SYM | 105 | 4,78% | 0 | ||
KAWASAKI | 92 | 4,19% | 55 | 67% | |
SUZUKI | 80 | 3,64% | 74 | 8% | |
BMW | 77 | 3,51% | 52 | 48% | |
VESPA | 76 | 3,46% | 51 | 49% | |
HARLEY-DAVIDSON | 76 | 3,46% | 55 | 38% | |
APRILIA | 58 | 2,64% | 38 | 53% | |
PIAGGIO | 54 | 2,46% | 11 | 391% | |
KYMCO | 53 | 2,41% | 5 | 960% | |
KTM | 52 | 2,37% | 38 | 37% | |
Ostatné | 279 | 12,71% | 166 | 68% | |
SPOLU | 2195 | 1080 | 103% |
Údaje v tabuľke sú bez 50 ccm, elektro, ATV a cross
![]() |
Ak si tieto čísla rozložíme na modely, neohrozeným kráľom je PCX125 s 282 kusmi, tesne nasledovaný svojím väčším bratom PCX150 s 82 kusmi. Nasledujú ďalšie skútre do 125 ccm, a až potom sa chytajú "veľké" motorky, ktorým dominujú dve Hondy - CB500F a NC700X, v tesnom závese za nimi BMW R1200GS a Yamaha FZ8.
Predaj modelov - skútre 1-6 2013:
Poradie | Značka | Model | Predaj 1-6/2013 |
---|---|---|---|
1 | Honda | PCX125 | 282 |
2 | Honda | PCX150 | 82 |
3 | Honda | SH125 | 63 |
4 | Longjia | Maxx | 54 |
5 | Longjia | Polly 125 | 49 |
6-7 | Keeway | Silver Blade | 37 |
6-7 | Taotao | CZ125T-3 | 37 |
8 | Honda | Vision 110 | 34 |
9 | Vespa | LX 125 | 32 |
10 | Adamoto | Starfighter 125 | 30 |
Predaj modelov - motorky 1-6 2013:
Poradie | Značka | Model | Predaj 1-6/2013 |
---|---|---|---|
1 | Honda | CB500F | 38 |
2 | Honda | NC700X | 33 |
3 | BMW | R1200GS | 32 |
4 | Yamaha | FZ8 | 32 |
5 | Honda | CRF250L | 20 |
6 | Honda | CBF125 | 20 |
7 | Suzuki | DL650 | 20 |
8 | Yamaha | XJ6 | 17 |
9-13 | Yamaha | XVS1300 Midnight Star | 16 |
9-13 | Kawasaki | Ninja 300 | 16 |
9-13 | Kawasaki | ER-6n | 16 |
9-13 | Honda | NC700S | 16 |
Pridané: 29.07.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016? - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014 - Redakcia
- Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu - Redakcia
- Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012 - Redakcia
- Motocyklom roka 2002 v ČR sa stala Honda VFR 800 - Awia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v prvom polroku 2017 - mierny pokles - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!