Anketa:
Tím GAS-GAS úspešne dokončil rally Dakar 2013
ZdieľaťPridané: 22.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3363 [Šport - Rally]
Tím Gas Gas pozostával z troch členov, z ktorých všetci úspešne ukončili svoje účinkovanie v cieli rally Dakar 2013 v Santiago de Chille, pričom vďaka tomuto úspechu obdržal model EC450 Raid tie najvyššie hodnotenia.
![]() |
Po ukončení 126 kilometrov dlhej poslednej etapy, končiacej v hlavnom meste Chille sa to stalo znova. Laia Sanz dokázala zvíťaziť po tretíkrát v kategórii žien na tejto rally. Zároveň sa tak stala jedinou ženou, ktorá tento úspech dokázala zopakovať. Lain úspech je aj úspechom celého tímu Gas Gas, pričom medzi jazdcom a tímom prebiehala živá komunikácia, vďaka čomu dokázali postaviť motocykel schopný víťaziť v najťažšom preteku sveta. Marc Guash, ktorý mal minulý rok vážnu nehodu a musel sa zotavovať a Miguel Puertas zaznamenali perfektné výsledky pri debute modelu vyrobeného v Salt.
![]() |
Na motocykli Gas Gas vyhrala Laia Sanz v posledných štyroch mesiacoch jej dvanásty trialový titul majsterky sveta a rally Dakar v ženskej kategórii. Multi-šampiónka ukázala všetkým svoje schopnosti, talent a myslenie víťazky v najtvrdšom preteku sveta, v ktorom debutovala v roku 2011. Jazdkyňa týmu Gas Gas dosiahla svoje najlepšie umiestnenie na konci jedného z dní a to 13-te miesto, pričom v celkovom hodnotení tak zaznamenala 93. miesto. Úspech sa dostavil aj napriek pár pádom, ktoré pochrámali jej ruky. V strede deviatej etapy však musela byť ťahaná svojim tímovým kolegom Miguelom Puertasom na trase dlhej viac ako 300 km a do bivaku dorazila o 5:00 ráno, čo bol pamätný počin. S novým motorom a iba hodinou a pol oddychu bola postavená pred výzvu v podobe ďalšej etapy dlhej 600 km. Laia a Miguel vytvorili perfektný a heroický tandem týmu Gas Gas a nikdy sa nevzdali cieľa účasti na tejto rally a to doviesť Laiu k tretiemu víťazstvu na rallye.
![]() |
Marc Guasch taktiež dosiahol svoj primárny cieľ na ktorom pracoval celý rok a to hlavne dôjsť do cieľa tejto rally. Počas tohto dobrodružstva Marc celý čas zamestnával svojich mechanikov novými nastaveniami, čo prinieslo ďalšie zlepšenia modelu EC450 Raid. S konzervatívnou taktikou založenou na vytrvalosti, sa jazdec tímu Gas Gas umiestnil v Top 30. Zároveň bol tretím najlepším Španielom aj napriek svojmu návratu po ťažkom zranení, ktoré ho poznačilo. Na konci už každý člen tímu Gas Gas žil túžbou dokončiť takmer 8500 km dlhý a výnimočne ťažký Dakar 2013. Tieto úspechy na najťažšej rally sveta sa pridali k úspechom značky Gas Gas vo svete trialu a endura.
![]() |
Celkové výsledky
Poz. | Meno | Čas |
---|---|---|
1. | Cyril Despres | 43h:24'22 |
2. | Ruben Faria | +10'43 |
3. | Francisco Lopez | +18'48 |
4. | Ivan Jakes | +23'54 |
... | ..... | ..... |
27. | MARC GUASCH | +05h26'46 |
93. | LAIA SANZ | +18h24'37 |
114. | MIGUEL PUERTAS | +28h14'31 |
Pridané: 22.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov - haro007
- Dakar 2013 v polčase - ako sa darí Slovákom - Jakeš aj Svitko v TOP10! - Awia
- Dakar 2013 – 9. etapa - Tucumán - Córdoba - najdlhšia etapa vyšvihla našich hore - 4. Jakeš a 8. Svitko v celkovom poradí - Awia
- Dakar 2013 – 8. etapa - Salta - San Miguel de Tucumán - Jakeš 3. v etape, Svitko v problémoch. Obaja ale v TOP10 celkovo! - zeON
- Prvé dojmy Ivana Jakeša a Štefana Svitka po návrate domov - Redakcia
- Dakar 2013 – 4. etapa - Nazca - Arequipa - Barreda na Husqvarne nemal konkurenciu, naši - 20. Ivan Jakeš , 21 Štefan Svitko - Awia
- Dakar 2013 – 13. etapa - Copiapó - La Serena - Ivan Jakeš podal vyrovnaný výkon - zeON
- Dakar 2013 – 3. etapa - Pisco - Nazca - Svitko ide na 9. a Jakeš 17. miesto v absolútnom poradí, Ján Zaťko končí - Awia
- Dakar 2013 – 2. etapa - Pisco - Pisco - Awia
- Dakar 2013 klope na dvere, ako sú pripravení Slováci? - radkaMazak
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!