Anketa:
Predstavujeme: Inteligentná nabíjačka Oxford Oximiser 900
ZdieľaťPridané: 07.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 18860 [Technika - Elektrika]
Oxford Oximiser 900 je inteligentná automatická nabíjačka pre rôzne druhy 12V batérií. Stačí ju len správne napojiť na batériu a o zvyšok sa postará nabíjačka sama.
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Oxford Oximiser 900 je možné použiť pre nabitie viacerých druhov 12V batérií. Je vhodná pre klasické kyselinové, bez údržbové a gélové akumulátory. Túto nabíjačku je možné nechať aj dlhodobo napojenú na elektrický prúd a využiť ju napríklad pri starosti o baterku pri zazimovaní.
![]() |
LED displej informuje o aktuálnom stave nabíjania batérie. Okrem toho nabíjačka upozorní používateľa pokiaľ nesprávne nasadí konektory nabíjačky na baterku. Vtedy sa rozsvieti výstražný trojuholník a je nutné konektory prepojiť. Až pri správnom zapojení zaháji nabíjačka samotné nabíjanie.
Veľkou výhodou je, že dodanú kabeláž s vodotesným púzdrom a poistkou, je možné natrvalo nainštalovať do motorky. Nabíjačku tak môžeš v garáži kedykoľvek pripojiť, bez nutnosti vyberať baterku z motorky. Pre napojenie nabíjačky teda nemusíš svoju motorku ani rozoberať.
![]() |
Pri kúpe nabíjačky Oxford Oximiser 900 nájdete v balení:
- Nabíjačku Oxford Oximiser 900
- Kabeláž s vodotesným poistkovým puzdrom a konektorom do motorky
- Kabeláž na pripojenie priamo na batériu so svorkami
- Nástenný držiak
- Návod na použitie
- Cena: 49,95 EUR
Video: Inteligentná nabíjačka Oxford Oximiser 900
Nabíjačku Oxford Oximiser 900 môžete vyhrať v ankete Bike roka 2013
Naviac máte možnosť vyhrať túto nabíjačku ak zahlasujete v ankete Bike roka 2013. Až 5 kusov nabíjačiek Oxford Oximiser 900, v hodnote 49.95 EUR/kus, venovala do ankety firma U.M.S., s.r.o..
Pridané: 07.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Bike roka 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Bike roka 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Poradíme, pomôžeme: 17. časť: Odpočívaj v pokoji - vadim
- Lithium - Iron fosfátové (LiFePO4) batérie SHORAI teraz už aj v ČR a SR - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!