Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1405 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 6729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (4006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2723)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predstavenie chuligána KTM Duke 390 v Salzburgu

 Zdieľať

Pridané: 09.04.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6045 [Bleskovky - Predstavujeme]

KTM v posledných rokoch znovuobjavuje biky s menšou kubatúrou a posledný z Dukov tejto série nesie označenie 390. Postavený stále na báze skvele ovládateľnej 125-ky, sľubuje s väčším motorom poriadnu porciu zábavy. Dostali sme pozvánku ho vyskúšať na cestách v okolí Salzburgu.

KTM nás pozvala tentoraz do takpovediac svojho rodného kraja. Dnes sme dorazili do Salzburgu, mesta na úpätí hôr s nádherným historickým centrom. Pohľad navôkol dáva tušiť, že kdekoľvek povedie trasa našej dnešnej testovacej jazdy, bude to pecka. Nakoniec mnoho „Alpských“ dovoleniek pravdepodobne začalo v tomto regióne.

Na moje prekvapenie počasie v Salzburgu dnes bolo priaznivejšie ako by som od mesta po Alpami čakal, vzhľadom na zimu, ktorej sa tohto roku nechce zložiť zbrane. Teplomer ukázal 12 stupňov a v meste sa našli nedočkavci, ktorý vytiahli už tričká s krátkym rukávom. Zahrialo ich totiž jarné slnko. Verím, že toto počasie nám vydrží. Varovanie ale znelo jasne, oblečte sa teplo, pretože trasa je navrhnutá tak, že sa teplota môže výrazne meniť počas trasy.

Duke 390 som zatiaľ mohol obdivovať iba v lobby hotela. Prvý pohľad ale dáva tušiť, že to bude čistá zábava. Nejde o žiadneho prekoňovaného športovca, ale naopak. To o čom to celé je malý a ľahký rám pôvodne navrhnutý pre 125-ku, do ktorého inžinieri z Mattinghofenu narvali 390 kubíkový jednovalcový motor. O tom ako to celé jazdí sa presvedčím už dnes a prvé dojmy určite doplním.

Prvé dojmy hneď po zosadnutí z Duke 390:

Počasie sa dnes vydarilo, aj keď nebolo zrovna horúco, kvapky z neba padali iba ráno a padajú až teraz večer keď už sú Duky v garáži. Jazdilo sa dnes skvele, je až neuveriteľné že v tomto regióne je teplejšie počasie ako u nás.

Duke mňa príjemne prekvapil. Nejazdil som predtým 125/200 kubíkového Duka a o to bolo prekvapenie väčšie. Aj keď už včerajšie okukovanie dávalo tušiť zábavu. Keďže času veľa nieje poviem len, že KTM akoby objavila "koleso" - teda motorku, ktorá ukazuje to načo sme už v dnešnej dobe prekoňovaných ťažkých strojov asi aj zabudli. Aké zábavné je jazdiť na motorke, ktorá ma menej ako 150 kg, skvelý podvozok a hračkársku ovládateľnosť. A že potom aj údaj 45 koní má totálne odlišnú váhu.

Na pokrutených horských cestičkách v okolí Salzburgu som sa dnes tak bavil ako už dlho nie. Viac prezradím po návrate na Slovensko. Zatiaľ som pridal do galérie niekoľko fotiek, z dnešného výjazdu...

Video: KTM 390 DUKE

Okrem toho je pred nami aj ďalšie prekvapenie a to návšteva fabriky KTM pozajtra. Budem to všetko pozorne sledovať a dokumentovať a vy sa už čoskoro máte načo tešiť.

Z Salzburgu zdraví Tomáš Hajduch - Awia

Pridané: 09.04.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 390 Duke 2013:

Foto:
KTM 390 Duke 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:390 Duke
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:375 ccm
Max. výkon:43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:35 Nm / 7250 ot.
Kompresný pomer:12.6:1
Vŕtanie x Zdvih:89 x 60
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:110/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:230 mm
Pneu vzadu:150/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:139 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1367 mm
Svetlá výška:170 mm
Objem nádrže:11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 242 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Poznámka:
Cena 04/2013: 4990 €

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: