Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 738 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Naživo: Africa Twin Tunisia Adventure:

» Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - 21.11.2017 18:20:

Dnes poobede poctivý dunový výlet podľa Bebovho webu. I ked pistu sme netrafili tak sme sa motali dunami menšími uz od začiatku. Potom cca 20km fakt namakaneho dunoveho poľa. Duny 20m vysoké medzi nimi niekedy hlboké jamy, ktoré sme volali studňa. Jazdiť sa dá ale boli sme už naľahko a bol to rozdiel. Dali sme 100km výlet za pol dňa ale sme fakt unavený, bolia ruky, nohy, mozole i duša ;-) Duny sú tu ale iné ako v Maroku, iný piesok. Od stolovej hory sme šli naopak a museli sme na duny vychádzať strmou stranou.Zaberák hlavne na ruky. Ako bonus na záver už pred ksarom sme nabehli takner po tme do blata. Kto by to bol čakal že? Motorky su zablatene, jak so slovenského endura. Dáme plechovku, slaninu a ideme spať

Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure
Ksar Ghilane - stolová hora El Mida, prameň a späť - Naživo: Na Afrikách do Afriky - Africa Twin Tunisia Adventure

» Sleduj NAŽIVO
MOTOQUAD www.foxracing.sk DS auto Sumoto Brno Indian - www.klasikmoto.sk VR46 - motosvet.sk choppermania.sk

Anketa:

Tvoja prvá motorka bola:

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme KTM Duke 390 2017 - malý VEĽKÝ chuligán dorástol

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1798 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Od momentu, kedy som sa prvýkrát odviezol na KTM Duke 390, ho považujem za jeden z najlepších malorážkových naháčov, aké som kedy jazdil. Pre rok 2017 bol ešte vylepšený a dostal komponenty, ktoré mu môžu závidieť aj mnohé "dospelé" biky... Aký je nový malý vojvoda?

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

V skratke: verný svojmu menu :-) Od prvého momentu zaujme. Dizajnovo akoby z oka vypadol vlajkovej lodi, beštii menom Super Duke R. Oranžovo lakovaný rám s bielym podsedlovým rámom, všetko krásne pozvárané rúrky, odhalené oku diváka. Mňam... Predné svetlo sa nielen podobá, ale rovnako je plnohodnotne vybavené technológiou LED, a to ako denné svietenie, tak aj hlavný svetlomet.

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Motor prešiel drobnými úpravami, aby vyhovel novej norme Euro4. Rovnaký výkon pre mladých s vodičákom A2 (44 k, resp. 32 kW pri 9 000 ot.), ale menej emisií, a sľubuje menšiu spotrebu. V sérii je antihop spojka a elektronický plyn, takže aj mladý jazdec sa dostáva k moderným technológiám, ktoré boli donedávna len v top bikoch. Prepracované bolo aj sedlo jazdca i spolujazdca.

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017
320mm predný kotúč a radiálna brzda BYBRE - KTM Duke 390 2017

Nový je aj väčší predný kotúč s priemerom 320 mm oproti 300 u predchodcu. Brzdová a spojková páčka sú teraz nastaviteľné. Brzdy sú stále BYBRE (By Brembo), vpredu je radiálne montovaný strmeň. Veľkým prekvapením je použitie plne farebnej TFT prístrojovky, ktorá mení farbu podľa otáčok motora. Táto vychytávka sa len teraz pomaly dostáva do prémiových modelov značiek a KTM je rozhodne prvá, ktorá ho dala aj do entry modelu (690 Duke dostal TFT v roku 2016, Super Duke a Super Adv v 2017).

Plne farebná TFT prístrojovka - KTM Duke 390 2017
Plne farebná TFT prístrojovka - KTM Duke 390 2017

Plne farebná TFT prístrojovka - KTM Duke 390 2017
ABS má 3 režimy: Vypnuté, Cesta a Supermoto - KTM Duke 390 2017
Plne farebná TFT prístrojovka - KTM Duke 390 2017
Nočný režim - Plne farebná TFT prístrojovka - KTM Duke 390 2017

Prístrojovka je perfektne čitateľná, automaticky sa prepína medzi denným a nočným módom. Je trochu menšia ako na Super Duke alebo Super Adventure, ale na naháča tohto rozmeru perfektne pasuje. Ovládanie je úplne rovnaké ako na veľkých KTM, na ľavej rukovati pribudol smerový ovládač. Aj menu je organizované rovnako, teda ja som bol v ňom ihneď doma. Za príplatok je možné dokúpiť KTM My Ride - teda možnosť spojiť prístrojovku so smartfónom a ovládať tak prehrávanie audia alebo prijímať hovory.

ABS má 3 režimy: Vypnuté, Cesta a Supermoto - KTM Duke 390 2017
ABS má 3 režimy: Vypnuté, Cesta a Supermoto - KTM Duke 390 2017

Duke 390 má v sérii povinné ABS, ale čo naozaj poteší je, že je nielen vypínateľné, ale má aj režim Supermoto, pri ktorom si môžeš zadnou brzdou bez problémov blokovať zadné koleso. Proste chuligán pre mladých ako sa patrí...

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

S nadšením do sedla

Po prvom naskočení do sedla jazdec presne vie, že sedlá Duka. Posed športový, ale vhodný aj do mesta. Jazdec jasne sedí na biku, nie v ňom, a prvý dojem po rozbehu je jasný - ľahkosť a agilita. To je Duke. Výkon motora je limitovaný tým, čo povoľuje zákon pre vodičáky A2, ale 390 aj v tomto vyniká. Výkon musí začínajúcemu jazdcovi pripadať naozaj viac ako dostačujúci, ale čo je najlepšie, aj skúsený jazdec si vie na tomto biku užiť neskutočnú zábavu. Pre mňa je Duke 390 najlepším stelesnením porcie zábavy, ktorú môžete dostať za peniaze!

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Ak by som si ja vo svojich moto začiatkoch mohol vybrať bike na cestu, bol by to Duke. Pretože má všetko na špičkovej úrovni a dokáže jazdcovi perfektne odovzdať to, o čom motorkovanie je. Je neuveriteľne ľahký, perfektne sa ovláda a naklápa. V tomto smere kruto dýcha na krk aj svojmu väčšiemu bratovi 690, ktorý má síce o dosť väčší výkon, ale malý vojvoda by sa s ním mohol kľudne pustiť do súboja.

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Podvozok je od značky WP, vpredu USD vidlica, vzadu nádherná odlievaná kyvka a centrálny tlmič WP. Podvozok síce nie je nastaviteľný, ale kto by to v tejto cenovej kategórii a pri tejto cieľovej skupine aj čakal. Podvozok je pri sólo jazde (so spolujazdcom som nešiel) na rozbitých mestských cestách perfektne čitateľný a aj pomerne komfortný. Brzdy? Čo dodať - takto dimenzovaná brzdná sila na takomto biku? Proste mokrý sen tínedžera. A to všetko pod kontrolou systému ABS s možnosťou vypnutia aj módu Supermoto.

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Duke ma jazdou tak zaujal, že vám poviem, že tú prístrojovku som si ani nevšímal. Ono je to asi fajn, a pre mladých aj trendy mať tam niečo také, ale keď vás jazda baví, takéto prkotiny idú bokom. Prístrojovka má kopu informácií, je dobre čitateľná, ale asi najlepším dôkazom fun faktoru Duka je to, že mi to bolo úplne ukradnuté. Proste som si neskutočne užíval jazdu na ľahkom a svižnom biku.

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Konkurencia:

V malorážkovom naháčovskom sektore sa niekoľko konkurentov veru nájde. Treba povedať, že KTM má z nich okrem Hondy CB500F najväčší motor. Všetci konkurenti sú stavaní na vodičáky A2. Začnem s BMW G 310 R, ktoré ponúka cca 10 koní aj Nm menej ako Duke, a to pri porovnateľnej hmotnosti a pravdepodobne aj zábavnosti. Bavorák sa môže tiež pochváliť USD vidlicou, dobrým podvozkom a dizajnom. Kawasaki Z 300 má aktuálne 296-kubíkový dvojvalec, ktorý má len o 4 kone (a 10 Nm) menej ako Duke. Výhodou môže byť práve ten dvojvalec, z čoho však pramení aj trochu nadváhy. Tu treba povedať, že nedávno bola predstavená nová Ninja 400, ktorá bude parádnym konkurentom, keď sa jej motor dostane aj do naháča. Yamaha MT-03 má z doteraz spomenutých výkon k Dukovi najbližšie, a tiež má vo svojich útrobách dvojvalec. Na záver spomeniem Hondu CB500F, ktorá hodne vyčnieva kubatúrou, a tak nečudo, že je naladená presne na 35 kW a má najvyšší krútiak.

Všetci traja konkurenti z Japonska majú spoločné to, že sú dvojvalce, nemajú USD vidlicu, a len Honda má LED svetlo. Žiadny konkurent nemá veci ako farebnú prístrojovku alebo vypínateľné ABS. Cenovo sa všetky pohybujú v rozmedzí 5 000 až 5 500 eur.

Záver

Duke 390 stojí 5 450 eur. Je to tak zábavná mašina, že mi vždy napadne, že by som si ho vedel predstaviť aj ako bike na každý deň. Síce nepomerne nepraktickejší ako skúter na dochádzanie do práce, ale zato neskutočne zábavný. Akurát sa obávam, že by som cestou do alebo z roboty najazdil aj 100 km... Alebo viac?

Plusy, mínusy

dizajn, rám, moderné komponenty (LED svetlá, TFT), vypínateľné ABS, cena že ho nevyrábali, keď som ja začínal

Video: KTM 390 DUKE 2018

Pozadie / Wallpaper:

KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017
KTM Duke 390 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM Duke 390 2017

Servisný interval 7 500 km (olej, 15 000 km ventily)
Spotreba 3,4 l/100 km
Objem nádrže 13,4 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 295 km
Cena motorky 5 450 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Tankvak 185,94 EUR
Tankpad 28,56 EUR
Padacie rámy 156,42 EUR
Kryty rukovätí 77,76 EUR
Kryty rukovätí (hliníkové) 117,06 EUR
Výfuk Akrapovič 589,20 EUR
KTM My Ride 28,56 EUR
USB zásuvka 29,46 EUR
Nosič bočný tašiek 195,78 EUR
Bočné tašky 294,12 EUR
Alarm 323,64 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM Košice. Redaktor jazdil v oblečení 4SR a prilbe Touratech od firmy Touratech.

Foto:
 KTM 390 Duke 2017 BMW G 310 R 2017 Kawasaki Z 300 2017 Yamaha MT-03 2017 Honda CB500F 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMBMWKawasakiYamahaHonda
Model:390 DukeG 310 RZ 300MT-03CB500F
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:375 ccm313 ccm296 ccm321 ccm471 ccm
Max. výkon:43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:37 Nm / 7000 ot.28 Nm / 7500 ot.27 Nm / 10000 ot.29.6 Nm / 9000 ot.43 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12.6:110.6:110.6:111.2:110.7:1
Vŕtanie x Zdvih:89 x 6088.0 x 62.0 mm62.0 x 49 mm68.0 x 44.1 mm67 x 66.8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovaniePGM FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:142 mm140 mm120 mm130 mm
Zdvih vzadu:150 mm131 mm132 mm125 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikjedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm290 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:110/70-17110/70 R 17110/70-17 M/C (54S)110/70-17M/C 54H120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm240 mm220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:150/60-17150/60 R 17140/70-17 M/C (62S)140/70-17M/C 66H160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:149 kg173.4 kg
Hmotnosť s náplňami:158.5 kg170 kg168 kg190 kg
Výška sedla:830 mm785 mm785 mm780 mm790 mm
Rázvor:1357 mm1374 mm1405 mm1380 mm1410 mm
Dĺžka:1988 mm2015 mm2090 mm2075 mm
Šírka:896 mm750 mm745 mm780 mm
Výška:1025 mm1035 mm1060 mm
Svetlá výška:185 mm145 mm160 mm155 mm
Objem nádrže:13.4 l11 l17 l14 l15.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:145 km/h
Spotreba paliva:3.4 l/100km3.33 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 295 kmcca 247 kmcca 364 km
Servisný interval:6000 km kontrola, 12 000 ventily a výmena oleja
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2017: 5 450 eurCena 11/2017: 4 800 eurCena 11/2017: 4 995 eurCena 11/2017: 4 690 eurCena 11/2017: 5 590 eur

Pridané: 03.11.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: