ISSN 1336-6491 | Online: 1367 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Svitkovo trápenie na pokračovanie v Assene

 Zdieľať

Pridané: 01.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1711 [Šport - Cestné Motocykle]

Ani v druhom podujatí Svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000, ktoré sa konalo cez víkend v holandskom Assene, sa nepodarilo Tomášovi Svitkovi, pretekárovi slovenského tímu SK Energy dosiahnuť na body.

Po 21. mieste v kvalifikácii dopadli pre Tomáša preteky ešte horšie, keď obsadil 23. miesto a po dvoch podujatiach tak zostáva bez bodového zisku. Len pomaly zvyká na zmenu značky motocykla, ten nový mu prišiel priamo pred začiatkom sezóny a pre Tomáša sa tak prvé podujatia sezóny stali vlastne testovaním novej techniky.

Tomáš Svitok: „Som veľmi smutný z toho, aké výsledky v súčasnosti dosahujem. V mysli viem čo všetko treba pri jazde na tejto motorke robiť, no neviem to preniesť do samotnej jazdy. Potrebujem na nej najazdiť veľké množstvo kilometrov, aby som jej mohol natoľko dôverovať, žeby som s ňou vedel isť po ušiach. Viem, že potom by to bolo celkom o niečom inom. No, samozrejme, keď nie sú financie, ťažko sa robia kilometre... Zostáva mi len dúfanie, že sa nám niečo podarí vymyslieť a zrýchlim. Moja obrovská vďaka patrí tímu SK Energy, kde mi stále veria, že to nakoniec spolu zvládneme.“

Pridané: 01.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »