Anketa:
Honda pravdepodobne vyvíja nový motocykel s motorom V4
ZdieľaťPridané: 27.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5493 [Bleskovky - Novinky]
Nové registrované patenty ukazujú, že Honda zrejme vyvíja nový motocykel, ktorého základom bude pravdepodobne motor V4. Motocykel sa asi zaradí do kategórie naháčov a predpokladá sa, že Honda chystá konkurenta novej Yamahe MT-09.
Celkový pohľad na motocykel je naznačený v neškodne vyzerajúcom obrázku, ktorý je súčasťou patentu s názvom "Hollow-welded assembled frame structure". Aj keď motor je zobrazený len ako zjednodušený obrys, pretože patent sa týka hlavne rámu, tvar motora pripomína Vé-štvorku použitú v Honde VFR800.
![]() |
Konštrukcia rámu je dielom Keisuke Kishikawu, ktorý stál za vznikom rámu pre radu NC700, a Masashi Hagimoto-a, ktorý má pre zmenu zásluhy na konštrukcii rôznych rámov pre Hondu, vrátane rámov pre pretekárske motocykle Moto2.
![]() |
Čo z tohto celého nakoniec vznikne vedia len páni v Honde. Logickým krokom by ale bolo priniesť na svet zaujímavý motocykel v kategórii naháčov. Konkurencia v tejto triede narastá a priniesť zákazníkom niečo iné než len radový štvorvalec sa zdá byť dobrou voľbou. Uvidíme ako dlho potrvá Honde, kým nám predstaví nový koncept, resp. prototyp nového stroja.
Info & foto: www.motociclismo.it
Pridané: 27.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou - Awia
- Digitálny návrh motocykla - Awia
- Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014 - Redakcia
- Honda vybalila MSX125 Grom 2021 - zábavný mini-motocykel po novom - Awia
- Honda GB350S, prototyp motora V3 s el. kompresorom, nové elektro koncepty inovovaný Transalp, Hornet, NC750X - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!