Anketa:
Rado Dulík otestoval závodné pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro
ZdieľaťPridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11735 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Náš popredný cestný jazdec otestoval pneumatiky Dunlop Sportmax D212 GP Pro na svojej okruhovej Kawasaki ZX-10-R. Testy prebehli na okruhoch Panoniaring a Slovakiaring a mi vám prinášame Radove dojmy.
Dunlop Sportmax D212 GP Pro - Závodná pneumatika pre šampionáty Supersport, legálna aj na verejných komunikáciách
Model D211 GP priniesol revolúciu na trh ultra-výkonných pneumatík. Dunlop túto technológiu rozvinul ešte viac a vytvoril nový model D212 GP Pro, pneumatiku ešte viac zameranú na závodné okruhy pre závodníkov a priaznivcov závodov pre verejnosť.
Dunlop Sportmax D212 GP Pro |
Dunlop KR 106/108 - Perfektná elegantná pneumatika pre šampionáty Superbike a Endurance:
KR106 a KR108 sú odvodené od mimoriadne úspešných pneumatík, ktoré vyhrali mnoho závodov a sú používané závodníkmi svetovej triedy. Sú to prémiové pneumatiky pre profesionálnych i amatérskych závodníkov a priaznivcov závodov pre verejnosť, ktorí na trati radi jazdia na doraz.
Dunlop KR 106/108 |
Dunlop GP Racer D211 - Pneumatika pre Promosport a závody pre verejnosť, legálna aj na verejných komunikáciách:
Závodná pneumatika Dunlop D211 GP trvalo vyhráva na každej úrovni svetového motošportu - klubové, národné i medzinárodné súťaže - už od svojho uvedenia na trh. Od tej doby cestná pneumatika GP Racer D211 prináša všemocnú závodnú technológiu oddanému cestnému jazdcovi.
Dunlop GP Racer D211 |
Dunlop SportSmart - Pneumatika pre hypersport, ktorá môže byť vyladená na závody pre verejnosť:
Pre jazdca v kategóriách Supersport a Hypersport je SportSmart jednoducho pneumatikou, ktorú si doladíte sami. Jej viacbehúňová konštrukcia vám dáva závodný záber, dlhý dojazd a dôveru v motocykel na
suchej i mokrej vozovke.
Dunlop SportSmart |
Rado Dulík a jeho skúsenosti s Sportmax D212 GP Pro:
Na začiatku by som sa chcel poďakovať firme Dunlop, že mi umožnila otestovať nové pneumatiky Sportmax D212 GP Pro. Bola to celkom nová a zaujímavá skúsenosť s týmito pneumatikami, keďže s touto značkou už jazdím dlhšie.
Mäkšia zmes 2 na rozpálenom Pannoniaring-u:
Pre test týchto pneumatík sme si zvolili technicky okruh Pannoniaring. Najprv som vyskúšal aj keď v dosť v horúcom počasí a na rozpálenej trati mäkšiu zmes teda č. 2. Rozjazdieval som sa opatrnejšie, ale časom som získaval vynikajúcu spätnú väzbu a dostával som pocit istoty otvárať plyn čoraz skôr. Priľnavosť bola vynikajúca, takže v teplotách okolo 30 stupňov funguje famózne. Vpredu sme nasadili taktiež zmes 2 a keďže Dunlop vyrobila prednú pneumatiku bez hrany, táto nová skúsenosť bola aj výzvou ako asi bude fungovať. Pri prejazdoch v zákrutach sa motorka ľahšie ovládala a v šikanách sa preklápala vynikajúco. Čiže som bol milo prekvapený touto novinkou.
Zmes 3 a 4 na Slovakiaring-u:
Ďalším testovacím okruhom bol Slovakiaring a tu už bolo chladnejšie a tým pádom sme mohli vyskúšať inú zmes. Taktiež je tu drsnejší asfalt, takže som sa tesil ako zafunguje táto novinka od Dunlopu tu. Dopredu sme obuli 3-jku a vzadu sme zvolili zmes č. 4. Už pri prvých kolách som začal ťahať trošku viac, keďže na nahrievákoch už mali dostatočnú teplotu a tlaky sme taktiež nastavili doporučené výrobcom: 2,3 vpredu a 1,3 vzadu. Časy som jazdil stabilne a žiadne krízovky. Brzdenie, prejazd a výjazd bol plynulý a mal som pocit istoty. Vždy v prestávkach medzi výjazdami sme kontrolovali tlak a ojazdenosť pneumatík. Netrhali sa a vyzerali vynikajúco. Trakčnú som mal vypnutú a skúšal som otvárať plyn tak,aby som cítil kedy začína šmýkať, no ani vtedy som nezacítil enormné uchádzanie zadného kola. Pri výjazdoch a ešte v náklone mi dvíhalo predne kolo, takže priľnavosť bola aj pri najazdených kolách (a nebolo ich malo) dobrá. V ten deň sme najazdili 61 kôl.
Predná pneumatika vyzerala aj po celom dni fakt dobre, tú istú by som použil ešte aj pri najbližšom jazdení, životnosť fakt dobrá. Zadná pneumatika vyzerala už trošku inak, ale po celodennom jazdení a s Kawasaki ZX-10R je to normálne, keďže pri výjazdoch dostáva fakt zabrať. Takže spokojnosť veľká a už teraz viem aké pneumatiky budem jazdiť, aby som sa umiestňoval na predných pozíciach.
Pridané: 12.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Porovnávací test okruhových pneumatík - Tino
- Testovali sme Dunlop RoadSmart II - novú pneumatiku pre športovo zameraného jazdca - Awia
- Test nových pneu Bridgestone Battlax S21 Hypersport v Abu Dhabi - jastrab135
- MS v endurance so slovenskou účasťou - sita
- Skúsenosti z Rally Albania 2014 – miúsy, duše, T-lock, pneu - Landal
- Pozvánka: Deň all-inclusive na Slovakiaringu za super cenu - ČSOB LEASING MOTO DAY 2016 - Redakcia
- Pozvánka: Tretí tohtoročný Fun Cup za bezkonkurenčnú cenu 80 EUR! - Redakcia
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Slovakia Racing Akadémia so Smržom a Černým aj pre profesionálnych pretekárov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- Honda inovuje Rebely: Vylepšená ergonómia, inovované technológie a nový model CMX1100SE Rebel
- Piaggo predstavilo inovovaný trojkolesový skúter MP3 310
- Yamaha odhaľuje nový superšport R9 pre rok 2025 s trojvalcom
- Honda inovovala turistu NT1100 - dostáva semiaktívny podvozok, viac krúťaku a náklonovú elektroniku
- R. I. P. Lehy, drž sa tam hore!
- ... zobraz všetky články od tohto autora