ISSN 1336-6491 | Online: 1971 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS v endurance so slovenskou účasťou

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2003 Autor: sita
Čitatelia: 6492 [Šport - Cestné Motocykle]

Stálym účastníkom tohtoročného svetového šampionátu endurance bude v kategórii Superproduction aj slovenský tím Maco Moto racing team Slovakia

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Stálym účastníkom tohtoročného svetového šampionátu endurance bude v kategórii Superproduction aj slovenský tím Maco Moto racing team Slovakia. MS v endurance predstavujú vytrvalostné preteky cestných motocyklov, čím sa zaraďujú k najextrémnejším športovým odvetviam. Od podujatí MS cestných motocyklov, či superbikov, sa líšia najmä dĺžkou pretekov a systémom výmien pneumatík, či tankovaním. Systém zastávok v boxoch sa podobá pit stopom vo formule 1.
Súčasťou osemdielneho seriálu MS v endurance, ktorý sa začne 4. mája na okruhu v Imole, sú podujatia s rôznou dĺžkou trvania (na 200 míľ a 6, 8, 12 a 24-hodinové preteky), ktoré si vyžadujú maximálne skĺbenie možností stroja a človeka. "Motívom našej snahy bolo to, že chlapci si chcú merať sily s najlepšími tímami a bývalými majstrami sveta z kategórie superbikov, či podujatí GP. Minulý rok sme si odskúšali naostro jedny preteky a pred sezónou sa nám podarilo dostať sa na stabilnú štartovú listinu pre podujatia MS. Naším cieľom v prvej sezóne bude najmä preteky dokončiť a učiť sa. Bodovať by sme chceli na okruhu v Brne, ktorý naši jazdci považujú za domáci a dokonale ho poznajú a za najväčšiu výzvu samozrejme pokladáme dvadsaťštyrihodinovku, ktorá je niečo podobné ako preteky automobilov v LeMans," povedal o tíme a jeho cieľoch manažér Vladimír Benčík.
Jazdci tímu Libor Buček, Jozef Buček a Martin Kuzma tohto roku absolvovali testy na Panioniaringu v Maďarsku a Masararykovom okruhu v Brne. "V Brne sme dokonca odjazdili skúšobne aj dvojhodinové preteky, na ktorých sme obsadili druhé miesto. Do začiatku sezóny ešte využijeme každú príležitosť testovať, veď iba tak naberieme potrebnú kondíciu a skúsenosti. Zároveň máme šancu vylepšovať náš motocykel, ktorý sa zďaleka nepribližuje k tým, aké majú k dispozícii špičkové tímy. Tie majú špeciálne upravené vidlice, a preto im výmena pneumatík trvá asi dvadsať sekúnd, my sme asi o desať sekúnd pomalší," prezradil na utorňajšej tlačovej besede jeden z jazdcov Martin Kuzma. Slovenský Maco Moto racing team Slovakia bude jazdiť na motocykli značky Yamaha, celý tím vrátane mechanikov počíta 13 ľudí. "Pracujeme s minimálnym rozpočtom, v podstate nemáme zatiaľ ako vykryť cestu do Japonska, takže jedno podujatie z programu MS vynecháme. Na samotné zabezpečenie pretekov, do ktorého zaratúvame iba cestu, zabezpečenie pneumatík, náhradných dielov a podobné veci, potrebujeme aj tak sumu 1,4 milióna korún. Náš motocykel so všetkými úpravami stál okolo 800 000 korún, pričom špičkové profesionálne tímy majú stroje v hodntote takmer tri milióny korún. Endurance je aj o tom, že sa jazdí dlho a šancu majú aj tímy s menším rozpočtom, pretože na trati sa môže počas takej dlhej doby stať všeličo," dodal Martin Kuzma.

Kalendár MS v endurance:

4. mája - Imola (Tal.) - 200 míľ
25. mája - Assen (Hol.) - 200 miľ
15. júna - Brno (ČR) - 6 hod
28. - 29. júna - Albacete (Šp.) - 12 hod
20. júla - A1-Ring (Rak.) - 6 hod
3. augusta - Suzuka (Jap.) - 8 hod
23. - 24. augusta - Oschersleben (Nem.) - 24 hod
5. októbra - Vallelunga (Tal.) - 200 míľ

© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pridané: 19.04.2003 Autor: sita Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »