Anketa:
Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 1 3/3
ZdieľaťPridané: 03.10.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 13910 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Zumo 350
350tka vychádza zo 660 ale je postavená o triedu nižšie ako vlajková loď Zumo 660. Chýba jej vymeniteľná batéria či možnosť spárovania s telefónom cez BT. Napriek tomu je v niektorých ohľadoch lepšia a ak človek oželie telefonovanie, mp3 a dalších pár drobností bude Zumo 350 správna voľba.
350 skončila pre nedostatok miesta na menšom GéeSku |
Vyhotovenie
Pri 350tke sa dizajnéri trochu viac odviazali a povedal by som, že dizajn je atraktívnejší. Telo je pogumované, dobre sa drží a pôsobí robustne. Vodotesnosť opäť zaručuje štandard IPX7. Na spodnej strane pod gumovými krytkami nájdeme audio vystup a slot na microSD kartu. Baterka je napevno zabudovaná a nedá sa vymeniť. Okrem verzie 350 je na trhu aj Zumo 340. Ide o to isté zariadenie, jediný rozdiel je v mapových podkladoch. 340tka ma o pár krajin menej, ale zato nižšiu cenu. Zumo 350 má aj modrý zub, podporuje však spojenie s hands-free. Čiže spárovať sa dá iba s BT interkomom v prilbe, na telefon a iné zariadenie zabudnite. Lepšie je na tom 350tka s vnútornou pamäťou. Tá je až 8 GB, čo s rezervou stačí na celú cestnú mapu Európy a ešte zostane dosť miesta na turisticke topo mapy. To je prvá vec, kde Zumo 350 poráža drahšiu 660tku. No poráža ju aj v displeji, ktorý je síce rovnako veľký, ale viditeľne jasnejši a má aj lepšiu viditeľnosť na sĺnku.
Menu
V Garmine popracovali aj na menu a to je teraz prehľadnejšie a ľahšie sa v ňom orientuje. Možno aj preto, že niektoré položky odtiaľ zmizli a pribudli rôzne skratky na niektoré funkcie. Pre mňa najužitočnejšia je možnosť vyhľadávať POI popri trase, či v okolí cieľa. Ak potrebujem natankovať, dám vyhľadať pumpy popri trase a navigácia ma nebude ťahať späť alebo mimo trasu. Ďalším plusom je kategória trajekty v databáze POI. Škoda však, že zmizla možnosť zmeniť umiestnenie dátových polí pri navigovaní. K dispozícii je len panel na spodnom okraji displeja so 4 údajmi, ktorý uberá z miesta na výšku. 660 má aj bočny panel alebo zobrazenie v rohoch. Nastaviť je možné akurát dizajn panela s rôznymi motívmi. Trasový počítač naštastie neutrpel žiadnu ujmu a ponúka rovnaké množstvo údajov ako pri 660.
Trasový počítač |
Ďalšie funkcie
Okrem samotného navigovania 350tka ponúka aj kalkulačku, budík a prevodník veličín, no najzaujímavejšou funkciou je však servis. V ňom sa dá nastaviť akú údržbu treba spraviť po koľkých kilometroch. Základné úkony už existujú, dajú sa však pridávať nové a po nastavení bude Zumo bude odratávať kilometre do dalšej výmeny oleja, filtra, sviečok či návštevy servisu.
Navigovanie
Samotné navigovanie je podobné ako pri Zumo 660. Podporuje tiež len dva rôzne výpočty trasy, najrýchlejšiu a najkratšiu. Novší model pre motorkárov bude ponúkať aj moznosť uprednostňovať kľukatejšie cesty. Mne by zatiaľ stačila aj tá ekonomicka trasa. Naplánovať trasu pomocou plánovača je úplna hračka. Stačí vybrat prejazdové body, uložiť a môže sa íst. Prejazdové body sa dajú neskôr preusporiadať, vymazať alebo pridať ďalšie. Musím povedať, že toto vyriešili v Garmine na jednotku. Čo sa týka ostatných vecí, väčšinou plati to, čo pre Zumo 660. 3 úrovne detailov na mape, značné zjednodušenie trasy pri navigovaní a maximálna presnosť. Žiadne 3D budovy v meste ani efektný reliéf so zapadajúcim slnkom. Grafické prevedenie je jednou z mála oblastí, kde ma konkurencia navrch. Snáď jedinou takouto grafickou vychytávkou Garminu sú spomínané fotografické exity na dialniciach.
Fotografické výjazdy na diaľnici |
Praktické skúsenosti
Zumo 350 mám od jeho uvedenia do predaja. Prvé verzie firmware mali drobné nedostatky. Občas nastal problém pri navigácii, nefungovalo spojenie s čínskym BT interkomom. S novými verziami firmware zmizli všetky problémy a pribudli aj nejaké vylepšenia. Čo sa týka navigácie, povedal by som, že Zumo 350 a 660 navigujú rovnako a rozdiely sú skôr v prevedení. Čo však hovorí pre 350 je lepší displej, väčšia vnútorná pamäť a prepracované menu. Displej sa prejaví hlavne na priamom slnku. Do vnútornej pamäte sa zmestí kompletná mapa City Navigator Europe. A aj ked každá nova verzia mapy je väčšia a väčšia, myslim že tých 8 GB bude ešte dlho stačiť. Menu sa zmenilo rozhodne k lepšiemu a orientácia v ňom mi už nerobila problem. Navyše pribudli rôzne skratky na rýchlejší pohyb v menu. Subjektivne sa mi zdalo ze 350 ma aj lepsi prijem signálu.
Silné stránky
350 sa nesnaží isť cestou aby ponúkala čo najviac funkcii. Žiadne prehrávanie mp3, telefonovanie, vymeniteľná batéria alebo 3D budovy v meste. Snaží sa zaujať kvalitným spracovaním, pohodlným plánovaním a prvotriednym navigovaním. Prináša aj zaujímavú novinku v podobe sledovania servisných intervalov. Pár drobností jej k dokonalosti ešte chýba, ale o čom by bola potom dalšia generacia
Plusy a mínusy
Funkcia servis, kapacita vnútornej pamäte + slot na microSD kartu, pevný držiak na motorku v balení, ovládanie, plánovač trasy | Chýba ekonomická trasa, labilný držiak do auta |
Pokračovanie testu:
11.11.2013 - zooo Čitatelia: 11119 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2
Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.
Pridané: 03.10.2013 Autor: zooo Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici
- Pozvánka ATE moto days 2014
- Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2
- Pozvánka: ATE moto days 2013 - Žlté trabanty, Katriňák a cestovné endurá
- Pozvánka: ATE days 31.5. - 2. 6. 2013, Jasná
Nové oficiálne videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!