Anketa:
Simson S70
ZdieľaťPridané: 30.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Vaše stroje - Moja motorka]
Kto by nepoznal tento stroj ??? Vela motorkárov začínalo presne na ňom. Bola to raketa oproti 50-tkovým babetám a nejeden 15-ročný chalan po nej túžil...
![]() |
TECHICKÉ ÚDAJE:
MOTOR: Vzduchom chladený dvojtaktný jenoválec Simson 70 ccm výkon asi 5k.
BRZDY: vpredu/vzadu mech. bubnové. (bohate postačujú)
JAZDA: Max. rýchlosť asi 75 km/h (s dvomi ľuďmi) Spotreba: okolo 3 litre/100km.
SKÚSENOSTI:
Vynikajúci stroj pre začínajúcich motorkárov, pokiaľ nemajú vek, alebo vodičák na vačšiu motorku (to bol mój prípad) Jazdí určite lepšie ako iné 50-tky skútre...Za pomerne nišiu cenu. Je nenáročný na údržbu a keď je v 100% stave tak je radosť sa na ňom voziť. Kompletná generálka sa dá urobiť za 5000 Sk. Pozrite si aj môj článok o prestavbe: Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm.
![]() |
ABSOLVOVANÉ VÝLETY:
Pozri tiež:
23.10.2002 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 93497 Strany: 5 [Technika - Úpravy motocyklov]
Prestavba Simson S51 Enduro na 70 ccm
Je to neuveriteľné ako ten čas letí. Tento článok som chcel napísať hneď po prestavbe. Odvtedy však uplynuli už dva roky a Simson vystriedali ďalšie dve motorky. Našťastie viacerí majitelia Simsonov prejavili záujem o túto prestavbu tak som sa konečne dokopal zdokumentovať ju...
Pridané: 30.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Simson S70 Enduro 1988:
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Simson |
| Model: | S70 Enduro |
| Rok: | 1988 |
| Kategória: | Enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | jednovalec (2T) |
| Objem: | 49.8 ccm |
| Max. výkon: | 5.58 k (4.10 kW) / 6000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 5 Nm / 4800 ot. |
| Kompresný pomer: | 9,5:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 45.0 x 44.0 mm |
| Chladenie: | vzduchom |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 85 mm |
| Brzdy vpredu: | bubnová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 125 mm |
| Pneu vpredu: | 2.75-16 |
| Brzdy vzadu: | bubnová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 125 mm |
| Pneu vzadu: | 2.75-16 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Suchá hmotnosť: | 78.5 kg |
| Hmotnosť s náplňami: | 80 kg |
| Rázvor: | 1210 mm |
| Dĺžka: | 1890 mm |
| Šírka: | 770 mm |
| Výška: | 1195 mm |
| Svetlá výška: | 130 mm |
| Objem nádrže: | 8.7 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 75 km/h |
| Spotreba paliva: | 2.5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 261 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Simson S70 Enduro' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Simson S70 Enduro' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Simson S70 Enduro 1988' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Simson S70 Enduro' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!










