Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 525 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 141
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 65% (92)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 35% (49)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda VFR800F 2014 - nie je to len o novom kabáte

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 31.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5355 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Redizajn Hondy VFR800F vzali v Honda pekne od podlahy. Inovovaný dizajn, nové odpruženie, kolesá a v nesposlednom rade preladený motor či použitie elektronických "pomocníkov" radia novú VéeFeRku medzi plnohodnotné novinky pre rok 2014.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dizajn

Honda VFR800F si prešla veľkou dizajnovou zmenou. Pri celkovom pohľade na motorku je vidieť isté spojenie s predchádzajúcim modelom avšak nová predná maska a jednoliatejšie boky motocykla ju od predchodcu poriadne odlišujú. Nové sú aj 10 lúčové FDC (Fine Die-Cast) kolesá. Predné smerovky sa presťahovali z kapôt do spätných zrkadiel. Predný svetlomet má tvar písmena X a využíva LED technológiu rovnako ako zadný.

Upravený je aj priestor na sedenie. Sedadlo pre spolujazdca je širšie a je tvarované tak aby bolo pohodlnejšie. Sedadlo jazdca je naopak vpredu zúžené a je výškovo nastaviteľné (výška 789 mm alebo 809 mm). Z praktického hľadiska má význam spomenúť ešte objem nádrže ktorý je 21.5 litra.

Nová je prístrojová doska, ktorá dostala modernejší vzhľad. Jej stredu naďalej dominuje analógový otáčkomer a na displeji vľavo nájdeme stav paliva a digitálny tachometer. Prístrojovka ďalej uobrazuje ukazateľ zaradeného stupňa, vonkajší teplomer, spotrebu paliva a hodiny. Zobrazuje sa aj stupeň nastavenia vyhrievaných rukovätí (5 stupňov), ktoré sú na Honde VFR800F už v štandarde. Prítomné sú samozrejme aj bežné výstražné kontrolky. Honda VFR800F je vybavená aj systémom automatického vypínania smeroviek, ktorý funguje na základe porovnávania rýchlosti predného a zadného kolesa.

Motor

Kvapalinou chladená Vé štvorka VTEC o objeme 782 ccm si prešla zmenami, ktoré jej majú priniesť nárast krútiaceho momentu hlavne v nízkych a stredných otáčkach. V Honde sa zamerali predovšetkým na úpravu chodu ventilov. Systém VTEC pracuje ako u predchodcu, v nízkych otáčkach motor pracuje iba s ôsmimi ventilmi zo šestnástich, zvyšné sa "pripoja" až vo vyšších otáčkach. Honda na novej VFR800F popracovala aj na samotnom "prepínaní" z dvoj na štvorvetilový chod na valec, prechod by mal byť odteraz lineárnejší. Systém vstrekovania paliva PGM-FI bol samozrejme premapovaný. Maximálny výkon tejto novinky je 77.9 kW pri 10.250 ot./min. a max. krútiaci moment má hodnotu 75.1 Nm pri 8.500 ot./min. K lepšiemu ovládaniu výkonu motora má dopomôcť systém kontroly trakcie TCS (Traction Control System).

Rám, podvozok, brzdy

Hlavný rám ostáva na Honde VFR800F 2014 rovnaký ako u predchodcu, zmenený je však podsedlový rám, ktorý je o 3 kg ľahší. Úpravou výfukového systému sa podarilo ušetriť 7 kg, nová Honda VFR800F tak stratila oproti predchodcovi celých 10 kg (pohotovostná hmotnosť 239 kg).

Úplne nová je aj jednostranná zadná kyvka a predná vidlica. Klasická predná vidlica HMAS (Honda Multi-Action System) má priemer 43 mm a zdvih 108 mm pričom je na nej možné nastaviť predpätie. Zadný tlmič HMAS je spojený s kyvkou systémom Pro-link a má zdvih 120 mm. Na zadnom tlmiči je možné nastaviť odskok a predpätie pomocou hydraulického systému.

O brzdenie sa starajú vpredu štvorpiestikové radiálky Tokico a 310 mm kotúče, vzadu nájdeme dvojpiestik a 256 mm kotúč. Brzdenia má pod dohľadom aj dvojkanálové ABS-ko.

Záver

Modelová rada VFR je istým spôsobom legendou medzi motorkami. Novinka VFR800F je jej pokračovaním a aj napriek tomu, že neprináša inovácie v podobe balíkov plných elektroniky, stále v sebe má čosi, čím zaujme. Tým najhlavnejším lákadlom je určite motor V4 VTEC.

Video: Honda VFR800F 2014 oficiálne video

Pridané: 31.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda VFR800F 2014:

Foto:
Honda VFR800F 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VFR800F
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:782 ccm
Max. výkon:105.9 k (77.9 kW) / 10250 ot.
Max. krútiaci moment:75.1 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.8:1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 48.0 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:108 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:239 kg
Výška sedla:789 mm
Rázvor:1460 mm
Dĺžka:2134 mm
Šírka:748 mm
Výška:1203 mm
Svetlá výška:126 mm
Objem nádrže:21.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:Kompletný LED svetlomet, vyhrievané rúčky v sérii
Poznámka:
Cena 5/2014: 11 900 EUR

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač
Styx

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria