Anketa:
Yamaha YZF 600R Thundercat
ZdieľaťPridané: 08.11.2004 Autor: cobra
Čitatelia: 24093 [Vaše stroje - Moja motorka]
Konečne sa mi to podarilo...Mám konečne svoju vysnívanú "Hromkočku"!
Ešte sa s ňou len zoznamujem, ale už teraz viem, že táto známosť určite krátka nebude...
Kúpil som ju na inzerát v Českých Budějoviciach v apríli tohto roku a už po prvých kilometroch som vedel, že toto je to pravé pre mňa.
Najväčšou výhodou oproti jej „600 kubíkovým“ rovesníčkam je nepochybne jej nižšia cena, pretože štyri nadupané valce, ktoré v sebe skrývajú 100 koní, ľahký, ale pevný chrbticový rám z hliníkovej zliatiny, dobrá ovladateľnosť aj pri vyšších rýchlostiach, pohodlný posed aj pre spolujazdca a super brzdy, ktoré konštruktéri prebrali zo superšportovej R1-tky, to všetko YZF 600 ponúka za cenu, ktorej sa porovnatelné modely s rovnakým rokom výroby asi len zriedka kedy priblížia.
Dá sa povedať, že ide o všestranný sport – touring, pretože sa s ňou človek dokáže vyblázniť na okruhu, ale keď je to treba, tak Vás relatívne komfortne odvezie so spolujazdcom a nejakou tou batožinou aj na dlhšiu vzdialenosť.
![]() |
YZF 600R Thundercat |
Vyrába sa od roku 1996 a prakticky totožný motor využíva aj „naháč“ s menom Fazer 600. Maximálna rýchlosť sa v literatúre uvádza okolo 255 km/h, ale ja som ju ešte neskúšal. Nenaháňam ju do extrémov, za čo sa mi odvďačuje svojou spoľahlivosťou a čo je jej veľkým plusom je ten fakt, že po odjazdení 4.500 km si nevypýtala ani len deci oleja!
Benzín v 19 litrovej nádrži v pohode vystačí na viac ako 350 km, ale musí sa držať skrátka, pretože v opačnom prípade si vie jej športové srdce vypýtať aj 8 litrov na 100 km. Jediným nedostatkom snáď je neprítomnosť ukazovateľa množstva paliva, ktorý nahrádza len kontrolka rezervy, prepínajúca sa automaticky, keď objem paliva klesne pod 3,5 litra. Ak človek nepotrebuje jazdiť športovo, stačí ju držať do 6.000 – 6.500 ot/min., ale keď sa ručička otáčkomera prehupne vyššie, vtedy vám Vaša „Hromová mačka“ predvedie naplno to, čo sa v nej skrýva.
Kapotáže vás aj pri vysokých rýchlostiach dostatočne dobre ochránia pred náporom vetra a designéri na nich odviedli určite dobrú prácu. Predovšetkým ich nadčasový a moderný vzhľad mi pomohol rozhodnúť sa v čase, keď som váhal medzi touto motorkou a CBR 600, pretože aspoň podľa mňa má výzorovo Thundercat určite navrch a aj dnes som stále rád, že som sa rozhodol práve pre ňu.
Ja mám svoju „Catku“ zatiaľ len krátko, ale som s ňou nadmieru spokojný aj napriek tomu, žeje momentálne po havárii nepojazdná, pretože viem, že na sezónu bude opäť pripravená brázdiť cesty a ja sa už teraz neviem dočkať, keď na budúci rok väčšina účastníkov cestnej premávky z jej krásy uvidí len tak málo... tabuľku s jej evidenčným číslom a môj chrbát... -( cobra)-
Pridané: 08.11.2004 Autor: cobra Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha YZF 600 R Thundercat 1996:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF 600 R Thundercat |
Rok: | 1996 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 101.5 k (74.6 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 9500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 187 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha YZF 600 R Thundercat' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha YZF 600 R Thundercat' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF 600 R Thundercat 1996' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF 600 R Thundercat' na www.google.com
Súvisiace články:

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!