Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1499 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26136
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15797)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10339)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (64)  [Verzia pre tlač] Tlač

21-dňová cesta okolo Ománu 2014 - zápisky priamo z cesty 2/2

 Zdieľať

Pridané: 03.02.2014 Autor: matus
Čitatelia: 11254 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

Info pred cestou:

Pamätám si naše nadšenie z jazdy v piesku a púšti počas našeho pobytu v Tunisku. Po návrate sme ďalšie plány nejako neriešili, ale náhoda chcela, že náš Videocestopis - Tunis 2010 videl Mats – ktorý mal vtedy čerstvo za sebou svoju prvú návštevu Ománu. Najskôr sme si mailovali a potom sme sa viackrát stretli. Mats nám vždy ochotne dával informácie a snažil sa nás na Omán namotať. On sám tam bol nakoniec až 3 krát.

 Náš plán
Náš plán

Z našich naplánovaných 3.443km je väčšina mimo cestu – je to klasická púštna krajina, takže čaká nás prach, piesok a kamene. Východ krajiny je hornatý a nachádza sa tu najvyššia hora - Jebel Akhdar (3.028m). Tak vysoko ale nepôjdeme. Zvyšok krajiny tak hornatý nie je. Pri takej porcii kilometrov v náročných podmienkach poteší cena benzínu – cca 20 centov za liter.

 Na začiatok nás čakajú hory
Na začiatok nás čakajú hory

Pršať by veľmi nemalo a teploty cez deň by nemali presiahnuť 25 stupňov. Plánujeme veľa spať mimo civilizáciu a preto dúfame, že nočné teploty nepôjdu pod 10 stupňov – veľa teplých vecí zabalených nemáme. Berieme toho čo najmenej – po tom, ako sme v roku 2008 s Vickym prešli preťažení Offroadové Alpy (ja som mal cez 60kg vecí), z batožiny už každý rok len uberám. Vyzerá to, že v Ománe bude mať moja batožina 12kg, čo nám v náročných offroadových pasážach veľmi pomôže. Podobne sú na tom ostatní členovia tímu:

Peťo, KTM 690 Enduro R
Rišo KTM 990 Adventure
Roman, KTM 690 Enduro R
Vicky, KTM 690 Enduro R

 Potom púštne prejazdy
Potom púštne prejazdy

Preťažovať nás bude najmä benzín a voda, ktorú si budeme nosiť. My s Rišom máme po dva 5 litrové kanistre, chalani na malých motorkách po jednom. A každý cca 5l vody. Infraštruktúra v Ománe síce je rozvinutá, ale keďže pôjdeme najmä mimo cestu, nikdy nevieme, kde sa zahrabeme a budeme tam nocovať.

Motorkám sme urobili poriadny servis a všetko, čo sa dalo, sme skontrolovali. Nejaké náhradné dielce ako páčky, sviečky, palivové čerpadlo, palivové filtre a pod., nesieme so sebou.

 Tešíme sa na 300m vysoké duny
Tešíme sa na 300m vysoké duny

Ďalšie informácie si môžete prečítať na našej FB stránke www.facebook.com/oman2014sk. Budeme sa na nej snažiť pravidelne informovať o priebehu tejto cesty a ak sa to Awiovi podarí spárovať, budete môcť čítať novinky aj tu na Motoride.

Držte nám palce. Ďakujeme.

autor fotografii: Mats

 A pri návrate prejdeme opäť horami
A pri návrate prejdeme opäť horami

<

Pridané: 03.02.2014 Autor: matus Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (64)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: