Anketa:
Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy
ZdieľaťPridané: 21.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 16332 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Motor
Ako je možné vytušiť už z názvu, hlavnou zmenou v celej rade NC je úprava motora. Radový dvojvalec, ktorý nevynikal tabuľkovou hodnotou maximálneho výkonu, ale poskytoval slušný krútiaci moment, tak nabral čo to na sile. Zdvihový objem motora sa zvýšil vďaka väčšiemu vŕtaniu, ktorého priemer sa zväčšil o 4 mm na 77 mm. Pri zdvihu 80 mm tak motor pribral 75 ccm a jeho aktuálny objem je teda 745 ccm. Zvýšil sa teda aj maximálny výkon a krútiaci moment, ktoré teraz dosahujú hodnoty 40.3 kW pri 6250 ot./min. a 68 Nm pri 4750 ot./min. Obe výkonnostné krivky majú byť posilnené v celom spektre otáčok, nezvyšovala sa iba špičková hodnota výkonu. Motor tak naďalej bude "silný" najmä pri jazde v nízky a stredných otáčkach.
So zmenami na motore ruka v ruke šli aj zmeny na prevodovke. Prevodovka bude naďalej dostupná ako manuálna alebo automatická DCT (model Integra iba DCT). Šesť stupňová prevodovka má odteraz dlhšie prevodové stupne, čo má zlepšiť maximálnu rýchlosť a zároveň znížiť otáčky motora pri jazde. Tieto zmeny sa Honda rozhodla do nových NCčiek aplikovať vďaka silnejšiemu motoru, ktorý by tak mal jazdiť v ekonomickejších otáčkach, čím by mala klesnúť aj spotreba paliva. Pri použití prevodovky DCT ostávajú k dipozícii jazdné režimy D (pohodlnejší mód), S (športovejší mód) a manuálne prepínanie rýchlosti na riadidlách. Pozmenený bol aj softvér starajúci sa o automatické radenie, ktorý má odteraz zabezpečiť lepšie, intuitívnejšie radenie najmä smerom nadol.
Odpruženie, brzdy
O odpruženie predného kolesa sa stará klasická 41 mm vidlica ktorá má pri modeloch NC750S a Integra zdvih 120 mm u "crossoveru" NC750X má zdvih zvýšený na 153.5 mm. Vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku spojenú s kyvkou pomocou systému Pro-Link. Zdvihy sú u modelov NC750S a Integra opäť rovnaké a to 120 mm zatiaľ čo model NC750X má vzadu zdvih 150 mm.
Všetky tri motocykle však majú rovnaký brzdový systém. Vpredu nájdeme 320 mm vyhryzený kotúč s dvojpiestikovým strmeňom, zatiaľ čo vzadu je tak isto vyhryzený kotúč avšak s priemerom 240 mm s jednopiestikovým strmeňom. Vynovená rada NC750 bude dostupná so systémom ABS už v základe.
Trojica postavená na rovnakom základe
Motorky majú teda rovnaký základ. Trojica modelov strednej triedy od Hondy má byť hlavne praktickým "doplnkom". Výrobou troch modelov tak rada NC750 môže osloviť väčšie spektrum používateľov. Crossover NC750X, naháč NC750S a skúter s motorkovými koreňmi Integra pokryjú hneď tri segmenty.
Praktické zameranie týchto modelov sa prejavilo aj na vstavanom úložnom priestore. Honda NC750X a NC750S majú v oblasti kde by ste očakávali nádrž, úložný priestor ktorý pojme integrálnu prilbu. Integra so svojou skútrovou stavbou tela však logicky tento priestor neponúka, ale čo to poberie priestor pod jej sedadlom.
Čo sa dizajnu týka, Honda pri inovácii modelovej rady NC neprichádza s ničím novým. Samozrejme tu máme nové farebné kombinácie, no tvary motocyklov (a skútra) ostávajú bez veľkých zmien. Na Integre bol mierne zmenený tvar sedadla, zväčšil sa priestor pre uloženie nôh a nová je aj zadná kyvka, ktorá by mala ušetriť 2kg na hmotnosti skútra.
Honda NC750X bude dostupná vo farbách: Sword Silver Metallic (strieborná), Graphite Black (čierna), Matt Pearl Glare White (biela) a Candy Arcadian Red (červená)
Honda NC750S bude dostupná vo farbách: Graphite Black (čierna), Mat Pearl Glare White (biela) a Candy Arcadian Red (červená)
Honda Integra 750 bude dostupná vo farbách: Matt Pearl Glare White (biela), Graphite Black (čierna), Matt Bullet Silver (strieborná), Candy Arcadian Red (červená), Pearl Glare White Tricolour (trikolóra so zlatými kolesami) a Matt Gunpowder Black Metallic (čierna so zlatými kolesami)
Video: Honda Integra 750 2014
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | NC 750 X | NC 750 S | Integra 750 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Cestovná | Naháč | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 745 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 77 x 80mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | automatická 6 stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 153.5 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 219 kg | 216 kg | 237 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 790 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1525 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2195 mm | 2195 mm |
Šírka: | 840 mm | 780 mm | 810 mm |
Výška: | 1285 mm | 1130 mm | 1440 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 140 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l | 14.1 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 302 km | |
Servisný interval: | 12000 km | 12000km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT) |
Pridané: 21.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka: Deň otvorených dverí HONDA Motor-Car Bratislava 2014 - Redakcia
- Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka? - zeON
- Špionážne fotografie: Honda CTX 1300 2014 - zeON
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora