Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1820 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26199
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15829)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10370)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy

 Zdieľať

Pridané: 21.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 15796 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Motor

Ako je možné vytušiť už z názvu, hlavnou zmenou v celej rade NC je úprava motora. Radový dvojvalec, ktorý nevynikal tabuľkovou hodnotou maximálneho výkonu, ale poskytoval slušný krútiaci moment, tak nabral čo to na sile. Zdvihový objem motora sa zvýšil vďaka väčšiemu vŕtaniu, ktorého priemer sa zväčšil o 4 mm na 77 mm. Pri zdvihu 80 mm tak motor pribral 75 ccm a jeho aktuálny objem je teda 745 ccm. Zvýšil sa teda aj maximálny výkon a krútiaci moment, ktoré teraz dosahujú hodnoty 40.3 kW pri 6250 ot./min. a 68 Nm pri 4750 ot./min. Obe výkonnostné krivky majú byť posilnené v celom spektre otáčok, nezvyšovala sa iba špičková hodnota výkonu. Motor tak naďalej bude "silný" najmä pri jazde v nízky a stredných otáčkach.

Honda NC750X 2014

So zmenami na motore ruka v ruke šli aj zmeny na prevodovke. Prevodovka bude naďalej dostupná ako manuálna alebo automatická DCT (model Integra iba DCT). Šesť stupňová prevodovka má odteraz dlhšie prevodové stupne, čo má zlepšiť maximálnu rýchlosť a zároveň znížiť otáčky motora pri jazde. Tieto zmeny sa Honda rozhodla do nových NCčiek aplikovať vďaka silnejšiemu motoru, ktorý by tak mal jazdiť v ekonomickejších otáčkach, čím by mala klesnúť aj spotreba paliva. Pri použití prevodovky DCT ostávajú k dipozícii jazdné režimy D (pohodlnejší mód), S (športovejší mód) a manuálne prepínanie rýchlosti na riadidlách. Pozmenený bol aj softvér starajúci sa o automatické radenie, ktorý má odteraz zabezpečiť lepšie, intuitívnejšie radenie najmä smerom nadol.

Odpruženie, brzdy

O odpruženie predného kolesa sa stará klasická 41 mm vidlica ktorá má pri modeloch NC750S a Integra zdvih 120 mm u "crossoveru" NC750X má zdvih zvýšený na 153.5 mm. Vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku spojenú s kyvkou pomocou systému Pro-Link. Zdvihy sú u modelov NC750S a Integra opäť rovnaké a to 120 mm zatiaľ čo model NC750X má vzadu zdvih 150 mm.

Honda NC750X 2014
Honda Integra 750 2014
Honda NC750S 2014
Honda NC750S 2014

Všetky tri motocykle však majú rovnaký brzdový systém. Vpredu nájdeme 320 mm vyhryzený kotúč s dvojpiestikovým strmeňom, zatiaľ čo vzadu je tak isto vyhryzený kotúč avšak s priemerom 240 mm s jednopiestikovým strmeňom. Vynovená rada NC750 bude dostupná so systémom ABS už v základe.

Trojica postavená na rovnakom základe

Motorky majú teda rovnaký základ. Trojica modelov strednej triedy od Hondy má byť hlavne praktickým "doplnkom". Výrobou troch modelov tak rada NC750 môže osloviť väčšie spektrum používateľov. Crossover NC750X, naháč NC750S a skúter s motorkovými koreňmi Integra pokryjú hneď tri segmenty.

Honda NC750S 2014

Praktické zameranie týchto modelov sa prejavilo aj na vstavanom úložnom priestore. Honda NC750X a NC750S majú v oblasti kde by ste očakávali nádrž, úložný priestor ktorý pojme integrálnu prilbu. Integra so svojou skútrovou stavbou tela však logicky tento priestor neponúka, ale čo to poberie priestor pod jej sedadlom.

Honda NC750S 2014
Honda NC750S 2014
Honda NC750X 2014
Honda Integra 750 2014

Čo sa dizajnu týka, Honda pri inovácii modelovej rady NC neprichádza s ničím novým. Samozrejme tu máme nové farebné kombinácie, no tvary motocyklov (a skútra) ostávajú bez veľkých zmien. Na Integre bol mierne zmenený tvar sedadla, zväčšil sa priestor pre uloženie nôh a nová je aj zadná kyvka, ktorá by mala ušetriť 2kg na hmotnosti skútra.

Honda Integra 750 2014

Honda NC750X bude dostupná vo farbách: Sword Silver Metallic (strieborná), Graphite Black (čierna), Matt Pearl Glare White (biela) a Candy Arcadian Red (červená)

Honda NC750S bude dostupná vo farbách: Graphite Black (čierna), Mat Pearl Glare White (biela) a Candy Arcadian Red (červená)

Honda Integra 750 bude dostupná vo farbách: Matt Pearl Glare White (biela), Graphite Black (čierna), Matt Bullet Silver (strieborná), Candy Arcadian Red (červená), Pearl Glare White Tricolour (trikolóra so zlatými kolesami) a Matt Gunpowder Black Metallic (čierna so zlatými kolesami)

Honda NC750X 2014
Honda Integra 750 2014
Honda NC750S 2014
Honda NC750S 2014

Video: Honda Integra 750 2014

Foto:
 Honda NC 750 X 2014 Honda NC 750 S 2014 Honda Integra 750 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:NC 750 XNC 750 SIntegra 750
Rok:201420142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:CestovnáNaháčSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm745 ccm745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm77 x 80mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)automatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:153.5 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (CBS)
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:219 kg216 kg237 kg
Výška sedla:830 mm790 mm790 mm
Rázvor:1540 mm1525 mm1525 mm
Dĺžka:2210 mm2195 mm2195 mm
Šírka:840 mm780 mm810 mm
Výška:1285 mm1130 mm1440 mm
Svetlá výška:165 mm140 mm135 mm
Objem nádrže:14.1 l14.1 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.5 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 302 km
Servisný interval:12000 km12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT)

Pridané: 21.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: