Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 244 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 199
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 62% (124)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 38% (75)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 06.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6232 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dizajn

Pri pohľade na Hondu CTX1300 bude asi mnoho ľudí zmiešané pocity. Predná masívna časť vyzerá tak trochu agresívne. Dominuje jej veľká plocha v strednej časti ktorá je v kontraste s ostrými hranami a rôznymi pretiahnutými líniami tiahnúcimi sa od svetiel až po integrované spätné zrkadlá, ktorých súčasťou sú aj smerovky. Pretiahnutý ostrý tvar hornej časti svetiel je eśte výraznejší pri pohľade priamo na bok motorky.

Masívny predok motorky vyniká aj vďaka odhalenému motoru, na ktorého čiernom podklade zase vynikajú pochrómované výfukové zvody zahnuto prechádzajúce do veľkých výfukových koncoviek. Všetko na Honde CTX1300 akoby sa tlačilo smerom nadol. Začína to malým veterným štítkom a v záujme zachovať línie motorky si aj 19.5 litrová nádrž musela nájsť sčasti miesto pod sedadlom. Jazdecká pozícia na CéTeXku má byť uvoľnená. Široké nízko umiestnené riadidlá spolu s výrazne vpredu umiestnenými stúpačkami a sedadlom vo výške 735 mm majú podľa Hondy vyhovieť širokému spektru zákazníkov.

Honda CTX1300 bude dostupná vo farbách: Candy Prominence Red (červená), Darkness Black Metallic (čierna) a Pearl Sunbeam White (biela).

Honda CTX1300 2014
Honda CTX1300 2014
Honda CTX1300 2014
Honda CTX1300 2014

Výbava

Súčasťou výbavy Hondy CTX1300 budú vyhrievané rukoväte nastaviteľné do piatich možných "hladín" ohrevu a rádio s dvomi reproduktormi umiestnenými v prednej časti. Rádio sa bude ovládať tlačidlami na vrchu nádrže a informácie budú zobrazené na displeji prístrojovej dosky. Prístrojová doska teda pozostáva z analógových ukazateľov rýchlosti a otáčok motora, z bežných výstražných kontroliek, a z displeja na ktorom sa zobrazia aj údaje palubného počítača (spotreba, celkové a denné počítadlo kilometrov, čas, vonkajšia teplota). Honda CTX1300 bude vybavená aj systémom automatického vypínania smeroviek, ktorý funguje na základe porovnávania rýchlosti predného a zadného kolesa.

Motor

Srdcom Hondy CTX1300 je pozdĺžne umiestnený motor V4 odvodený od motora použitého v Honde ST1300. Motor je chladený kvapalinou a má objem 1261 ccm. Pri úpravách motora pre charakter Hondy CTX1300 sa zamerali na posilnenie ťahu v spodných otáčka, rovnako aj na to, aby motor vytváral adekvátnu zvukovú kulisu. Špičkový výkon teda klesol za čo môže okrem iného nastavenie vstrekovania paliva PGM-FI a úprava samotných škrtiacich klapiek. Dobrý zvukový prejav Hondy CTX1300 v rámci noriem má zabezpečiť výfukový systém s dvojicou výfukových koncoviek.

Maximálny výkon motora je 62 kW pri 6.000 ot./min. pričom max. krútiaci moment 106 Nm je k dispozícii už pri 4.500 ot./min. Odpoveď motora na zatiahnutie plynovou rukoväťou má byť plynulá a aby bola jazda na Honde CTX1300 bezpečnejšia, bude prenos výkonu na zadné koleso kontrolovať ešte kontrola trakcie TCS. Spojka bude ovládaná hydraulicky, prevodovka bude manuálna 5 stupňová a náhon kolesa bude zabezpečený kardanom.

Rám, podvozok, brzdy

Honda CTX1300 má úplne nový oceľový dvojitý kolískový rám. Pohotovostná hmotnosť celého biku je 338 kg a o jeho zastavenie sa starajú vpredu dve kotúčové brzdy s priemerom kotúčov 310 mm, zatiaľ čo vzadu nájdeme kotúč o priemere 316 mm. Všetky brzdové strmene na Honde CTX1300 sú trojpiestikové. K dispozícii bude aj systém C-ABS. O odpruženie sa vpredu postará 43 mm USD vidlica, zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojicu tlmičov s možnosťou mechanického nastavenia predpätia pružín.

Záver

Honda CTX1300 istotne zaujme, najmä ak sa pozrieme na ponuku Hondy pre rok 2014. O Hondách CTX700 už vieme dlhšiu dobu, preto prínos väčšej sestry je len logickým následkom. Štýlová motorka na pohodlné jazdy okolím, vychutnávanie si okolitej krajiny s možnosťou využitia aj ako vážneho turistu, určite oživí ponuku motocyklov. Kameňom úrazu bude možno jej dizajn, no motor V4 bude "vadiť" málokomu.

Video: Honda CTX1300 2014

Pridané: 06.01.2014 Autor: Feri Zubal - zeON pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda CTX1300 2014:

Foto:
Honda CTX1300 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CTX1300
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)
Objem:1261 ccm
Max. výkon:84.3 k (62.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 4500 ot.
Kompresný pomer:10: 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:130/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:316 mm
Pneu vzadu:200/50-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:338 kg
Výška sedla:735 mm
Rázvor:1645 mm
Dĺžka:2380 mm
Šírka:940 mm
Výška:1170 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:19.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 km

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria