Anketa:
Pozvánka: Deň otvorených dverí HONDA Motor-Car Bratislava 2014
ZdieľaťPridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7040 [Novinky - Pozvánka]
Motor-Car Bratislava spol. s r. o. si Vás dovoľuje pozvať na už tradičný motocyklový Deň tvorených dverí, ktorý sa uskutoční dňa 26. apríla 2014 (sobota) od 9:00 do 17:00 hod. v showroome Honda na Tuhovskej 11 v Bratislave na Zlatých pieskoch.
Pripravili sme pre Vás možnosť vyskúšať si aktuálne modely motocyklov Honda. Nebudú medzi nimi chýbať novinky pre rok 2014 – CTX700, NC750X DCT, Integra, PCX125. Okrem toho budú k dispozícii aj SH125i ABS, MSX125, GoldWing F6B. Pozývame Vás súčasne na malé občerstvenie.
![]() |
Podmienkou jazdy na motocykloch je:
- Platný vodičský preukaz danej skupiny
- Vlastná výstroj a zaplatenie vratnej kaucie vo výške 300,- € priamo na mieste
- Vyplnenie príslušných dokladov + registrácia na mieste
Predregistráciu je možné uskutočniť:
Monika Milková, m.milkova@motor-car.sk, tel.: 02 / 4929 4484
Pričom je potrebné uviesť:
- Meno, priezvisko a adresu
- Telefonický a e-mailový kontakt
- Typ motocyklu, na ktorom v súčasnosti jazdíte
- Model, ktorý si máte záujem vyskúšať
Tešíme sa na stretnutie s Vami!
![]() |
Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy - zeON
- Harley-Davidson OPEN HOUSE 2014 - Privítaj osobne absolútne nový Street 750 - Redakcia
- Špionážne fotografie: Honda CTX 1300 2014 - zeON
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda - Awia
- Výstava MOTOCYKEL 2014 v detailoch - Romoto
- Nové Hondy radu CTX700 budú predstavené na výstave EICMA 2013 - Redakcia
- Motocykle Honda a Yamaha v akciových cenách v Motoshope Žubor - Redakcia
- Naozaj veľký výpredaj motocyklov Honda v Motor-Car Bratislava - Redakcia
- Casey Stoner testoval nový superšport Hondy - "MotoGP Production Racer" 2014 - Awia
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!