Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4038 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť 2/2

 Zdieľať

Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 8220 [Šport - Rally]

Na cestovanie výborné, ale na rally absolútne nevhodné Oxfordy idú dole a osadzujú sa penové rally gripy. Už len prvý dotyk s nimi a je mi jasné, aká hovadina to predtým bola. Pokračuje sa odstrojením predku aj zadku. Nanovo sa zvára podsedlovka, ktorá bola v Albánsku len provizórne vyriešená mechanikom tímu EAO. Kontrolní otázečka soudruzi: v článku Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku? na druhej fotke pod servisným stanom pri nákladiaku EAO stojí jeden bradáč v bledohnedom tričku. Zdanlivo tam stojí len tak podaromnici, ale v skutočnosti čaká na zvárača. Kto by to tak asi mohol byť?!?

 Pán majster v akcii
Pán majster v akcii

Síce mám z LC4-ky všetky pôvodné diely a teoreticky (aj prakticky...) je možné uviesť ju do pôvodného stavu, ale predpokladám, že to už nikto nikdy neurobí. Všetko podriaďujem určeniu motorky na rally. Kokpit je vystavený neskutočným vibráciám a nárazom, preto musí zniesť veľa. V kokpite bude len to nevyhnutné, kvôli minimálnej váhe. Obzvlášť radosť má z Touratech roadbook-u! Len ťažko môžem sprostredkovať tie pocity, s akými som obzeral elektrické roadbook-y u ostatných jazdcov, zatiaľ čo ja som ručne prevíjal ten môj. Zakaždým, keď v spravodajstve z veľkých rally počujem, že pretekárovi odišiel roadbook a musel prevíjať ručne, tak si hovorím: „...to poznám!“. Už len tento profi kúsok navigačnej techniky je splnením jedného malého sna. Veľký a ťažký Tripmaster je nahradený druhým TrailtechVector-om. Aj pôvodný dosť veľký budík otáčkomera ide preč a nahradí ho malý digitálny a nič vážiaci otáčkomer/merač motohodín.

 Prvé cvičné osadenie
Prvé cvičné osadenie

Prečo dva Vector-y? Každý je samostatne napojený, má vlastný snímač magnetu na kolese a vlastný diaľkový ovládač. Výpadok jedného ma nevyradí z možnosti navigovať. Ak totiž náhodou odíde elektromotor v roadbook-u, ešte stále sa dá prevíjať manuálne, ale ak odíde jediné počítadlo, nie je sa podľa čoho navigovať. Zároveň je možné v prípade chodu oboch nastaviť pre každý iné zobrazované údaje.

 Samostatné snímače magnetu pre každý Vector
Samostatné snímače magnetu pre každý Vector

Elektrika je zásadne prerobená a všetky moje nekvalitné zásahy sú odstránené alebo urobené poriadne. Spínačka je nahradená vypínačom. K spínaciemu vypínaču pribudli ešte dva ďalšie. Jeden na svetlá, druhý na kokpit. Bude tak možné odstaviť podľa potreby jednotlivé okruhy, ak by sa objavil problém s elektrikou a bolo treba šetriť šťavu. Každý okruh samozrejme so svojou poistkou. Sú vyvedené káble na dobíjanie batérie s rýchlokoncovkou pre Omnimate a káble, na ktoré bude po administratívno-technických prebierkach pripojené GPS sledovacie zariadenie pridelené organizátorom RA.

 Evo I v praxi – prvý deň, ešte to nebolo dolámané...
Evo I v praxi – prvý deň, ešte to nebolo dolámané...

A potom je tu kopa drobností, ktoré nie sú tak viditeľné. Rozobrať a vyčistiť ovládače na rajdách, plynový šúlec (aby sa konečne vracal tak ako má), vyriešiť uchytenie ovládača roadbook-u, napraviť a znovu zvariť dokrkvané stupačky, rozšíriť šusplech...

Stav k 19.01.2014 je viac ako potešujúci – dnes sme zapojili a vyskúšiali roadbook, odskúšali spínače a som nadšený. Zatiaľ sa prestavba vyvíja podľa tých najlepších predstáv. Každý jazdec si chce pred pretekom pripraviť motorku tak, aby po každej etape bolo potrebné len dotankovať, skontrolovať/vymeniť vzducháč, vyčistiť a namazať reťaz. Tak verím, že sa nám to podarí.

 Stav k 19.01.2014
Stav k 19.01.2014

Až bude motorka znovuzrodená ako KTM LC4 Rally, čaká nás podvozok. Ten bude riešiť FARYN. Kátéemka by mala byť komplet pripravená na prelome februára/marca. Neviem sa dočkať, až ju poriadne prevetrám.

<

Pridané: 23.01.2014 Autor: Landal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria