Anketa:
Ručne maľovaná mapa - Slovensko na motorke - Motorkári čo by tam nemalo chýbať?
ZdieľaťPridané: 21.01.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 16480 [Bleskovky - PR bleskovka]
Vydavateľstvo CBS pripravuje ručne maľovanú mapu Slovenska s motorkárskou tématikou a chcelo by osloviť aj motorkárov aby prispeli tipmi čo by v nej nemalo chýbať.
Predstavujeme Vám víťazný vizuál pripravovanej motorkarskej mapy Slovensko na motorke. Tesíme sa na reakcie...
V mape by nemali chýbať:
- Zvýraznené pekné úseky ciet
- cestné okruhy
- motokrosové a enduro trate
- tipy na výlet - body záujmu
- Moto shopy a moto servisy
- kempy + "moto" ubytovanie
Vydavatelstvo CBS spol, s.r.o.
Kyncelova 54, 974 01 Banska Bystrica
mobil: +421 948 704 504
www.malovane-mapy.sk
Pridané: 21.01.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pripravuje sa ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - pridaj svoje tipy aj ty! - Redakcia
- Ručne maľovaná mapa Slovensko na dvoch kolesách 2015 - Redakcia
- Body záujmu – jednoduchšie a prehľadnejšie - Awia
- Pripravuje sa mapa Slovensko na motocykli 2019 - aj ty môžeš rozhodnúť čo v nej bude a vyhrať! - Redakcia
- Nový dealer BMW na starej adrese: Tech Moto, Bratislava - Redakcia
- Kamera na prilbu - HELMET CAMERA - marekxxx
- BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km. - DrTic
- Krížom-krážom po Slovensku na CB500X - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!