Anketa:
BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km. 2/6
ZdieľaťPridané: 19.08.2004 Autor: DrTic
Čitatelia: 18825 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Za mostom sme sa snažili zastaviť, ale doprava bola taká hustá a miesto na parkovanie ani náhodou. Tak sme sa vybrali na druhý most, ktorý ste videli na fotke. Na naše všeobecné prekvapenie sme sa nezamotali a zdarne s Allahovou a Freedomovou pomocou prišli na druhý most. Tu sa našlo aj nejaké to miesto na parkovanie a fotenie. Vybrali sme aparáty a svorne sme si masírovali ego, ako sme my do Ázie dorazili.
![]() |
Spravili sme si aj milú hromadnú fotografiu, aby sme mali v starobe na čo spomínať. Máme ich viac, ale všetky sú rovnaké. Freedom a Bospor, Rejdio a Bospor, Luky a Miša a Bospor....a tak donekonečna. Vyfotili sme sa všetci.
![]() |
Rejdio sa tešil, že aká je to fasa krajina, kde sa toľko vysiela. Nechápem na čo to tam majú keď nám stačí jeden Kamzík a sme všetci spokojní. Vyzerá to zaujímavo, ale bývať by som pod nimi nechcel.
![]() |
Keď sme sa už zberali k odchodu, tak jeden mladý turecký motorkár si povedal, že ukáže tým sráčom ako sa jazdí v Turecku a postavil svoju prehistorickú motorku na zadné. V zápale emócie však dal veľa plynu a odrazil sa od zadného kufra. Visel na rajdách a snažil sa nenabúrať do zaparkovaného auta vpravo. Prisahali by sme, že sme videli ako mu oči vyliezajú z prilby. Chlapec to však ustál, autu sa vyhol a hrdinsky to švihol o zem. Potom si začal zbierať všetko čo mu poodpadávalo. Keď sme okolo neho prechádzali a zatrúbili, najradšej by sa prepadol pod zem. Každý sa raz poučí...
![]() |
Poobede začala doprava v meste hustnúť a my sme sa vybrali okolo Marmarského mora do Gréckeho Alexandropolisu na pobreží Egejského mora. Cesty boli neuveriteľne prepchaté. Zabudli sme, že je piatok a všetci sa z mesta vybrali na víkend. Preplietali sme sa cez kolóny áut, ale veľmi nám to nepomohlo.
![]() |
Pridané: 19.08.2004 Autor: DrTic Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006
- Bezpečnosť na cestách: Skupinová jazda
- BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km.

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!