Anketa:
Fotopríbeh z 50. Elefantentreffen 2006 1/5
ZdieľaťPridané: 01.02.2006 Autor: DrTic
Čitatelia: 15934 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Nenájdete tu článok pretože, na Elefantentreffen som nebol na motorke, takže toto právo prislúcha iným. Pripravil som však krátky foto príbeh, ktorý vám napovie ako to tam vyzerá, čo môžete očakávať.
Ubytovali sme sa v hotelíku na Šumave. Lacné ubytovanie sa nám vypomstilo, keď Marekxxx musel ísť podstatnú časť 100 kilometrovej cesty po zmrznutých a ľadom pokrytých cestách.
![]() |
Zraz sa koná v dedinke Loh, ktorá je však pre autá uzavretá. Parkovanie je zabezpečené v dedinke Solla, vzdialenej do 4 kilometrov od miesta konania. Na obrázku vidíte beznádejne plné parkovisko, kde podaktorí aj kempovali. Ďalšie miesta sú popri hlavnej komunikácii, kde parkuje niekoľko tisíc automobilov.
![]() |
Naše očakávania, vzhľadom ku pešej túre, boli všelijaké. Predstavovali sme si strašný kopec v lese, zamrznutú cestu, ježibabinu fujaru a iné prekážky, ktoré budeme musieť peši prekonať. Pravda je však taká, že vás čaká „romantická prechádzka“ s miliónom ďalších ľudí po asfaltovej ceste.
![]() |
Na túto komunikáciu počas trvania zrazu majú vstup iba motorky a chodci. Spodná fotka je robená z dediny a zraz začína vľavo, kde sú stromy.
![]() |
Čím bližšie ku miestu konania, tým viac jedinečných motoriek sme nachádzali. Nikdy som neveril, že sa dajú na mašinu nahodiť reťaze.
![]() |
Pridané: 01.02.2006 Autor: DrTic Zdieľať
Súvisiace články:
- Elefantentreffen 2018 - MathiasMH
- 50. Elefantentreffen 2006 - intros
- Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu - marekxxx
- ELEFANTENTREFFEN 2002 - Vadim
- Ako ma dvaja skútristi na Elefantentreffen 2013 doviedli - Brco928
- 7. Stretko ľadových medveďov 4. 2. 2023, Brezno - Awia
- Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu - Awia
- Tento víkend: 8. Stretko ľadových medveďov 10. - 11. 2. 2024 - Awia
- Report: 5. Stretko ľadových medveďov 2019, Brezno - zimný zraz motorkárov - Redakcia
- ZRUŠENÉ: 7. Stretko ľadových medveďov 29. 1.2022, Brezno - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: Skupinová jazda
- BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km.
- BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km.

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!