Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1468 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

BALKANTOUR 2004 Časť druhá: Bulharsko – Turecko – Ázia – Grécko – Srbsko – Maďarsko – Slovensko 2 322 Km. 3/6

 Zdieľať

Pridané: 19.08.2004 Autor: DrTic
Čitatelia: 18847 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Vozovky boli však dobré a keď sa cesta trocha uvoľnila, tak sa dalo cestovať aj svižnejším tempom pri úplnej bezpečnosti. Za tmy dorážame na Turecko Grécku hranicu. Je relatívne chladno a začína popŕchať. Na motorkách sme už vyše 13hodín. Výstup z Turecka je jednoduchý. Prvé okienko vám skontroluje pas a ten papier čo vám dali pri vstupe. Druhé okienko ten papier oštempluje. Tretie okienko skontroluje či vám ho to druhé oštemplovalo a štvrté okienko vám ho odoberie. A tak prichádzame do Grécka. Colníci v pohode, keď zistia, že sme z EU tak nás majú hlboko v paži. Hneď za hranicou začína diaľnica a my máme pred sebou posledných 50 kilometrov. V meste nemajú nič voľné. Dokonca aj niekoľko kempov je obsadených. Ponúkali nám síce chatku v kempe pre dvoch za 70 EUR na noc, ale na tú sme sa neulakomili. Chýbal tam totiž golfový trenažér. Je polnoc a snažíme sa zohnať ubytko. Keď sme odchádzali zo Slovenska, tak sme si vraveli, že jazdiť budeme len do 17:00 a potom si budeme hľadať nocľah. Ani raz nám to nevyšlo. Ošľahaní predchádzajúcimi skúsenosťami sa vraciame do malej dedinky a zastavujeme. Vytvárame rojnicu cez jednotlivé uličky a hľadáme. Pátracia skupina Rejdio, Pagy a Rado je najúspešnejšia. Našli penzión na pláži, rovno nad krčmou za 10 EUR na osobu a noc. Tento strategický flek sme prijali s nadšením. Čo viac si človek môže priať. A to že tam boli len dva záchody na chodbe a jedna sprcha nám vôbec nevadilo. Dokonca sme mali aj kuchynku, kde sa niekoľko účastníkov oddávalo glutamanovým hodom.


Z terasy sme videli na pláž a z pláže na terasu. Ten vzadu čo sa tam prsí to nie je Arnold, ale náš Rejdio so svojou plážovou výbavou.


Veru smutno bolo niektorým ľuďom za bezpodprsenkovými rumunkami a grékyne teda krásou neoplývajú, tak sme si jednu krásku vymodelovali z piesku. Ochlpenie sme jej vyrobili z morských chalúh. Fešanda, nie?



Chvíľami sme sa s ňou opaľovali a Rado nás pri tom dokumentoval. Jeho postavu si tam nevšímajte, trocha nám tam pribral.


A toto je tá jeho fotka. Luky, naša fešanda a Drtič v intímnej chvíli na pláži.

< >

Pridané: 19.08.2004 Autor: DrTic Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »