Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1988 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda NM4 Vultus - futuristický vyzerajúce eNCéčko

 Zdieľať

Pridané: 23.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10178 [Novinky - Predstavujeme]

Honda dokazuje, že sa nebojí vypustiť do sveta biky doslova vyzerajúce ako z budúcnosti. Honda NM4 Vultus nie výnimkou a aj keď jej základ je nám už viac menej známy, jej zovňajšok inšpirovaný motocyklami z kreslených japonských rozprávok/filmov prinesie minimálne veľkú pozornosť.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Honda vytvorila model NM4 Vultus ako dôkaz toho, že kráča neustále vpred a nebojí sa inovácii aj v oblasti dizajnu. Či bude Vultus krokom vedľa, alebo sa idea futuristicky vyzerajúceho biku ujme, uvidíme až časom. Každopádne tu máme motocykel, ktorý čo sa výzoru týka, doslova priletel z budúcnosti, alebo skôr vyletel z televíznej obrazovky? Japonské anime rozprávky/filmy slúžili ako inšpirácia pri vzniku dizajnu Hondy NM4 Vultus. Nuž za zovňajšok tohto biku by sa zrejme nehanbil ani Batman.

Honda NM4 Vultus

Líder projektu Honda NM4 Vultus Keita Mikura: "Honda je veľká spoločnosť. Vyrábame všetky druhy motocyklov. Je preto skvelé ak občas spravíme stroj, ktorý proste chceme spraviť a nie stroj, ktorý by sme skrátka mali spraviť. Honda NM4 Vultus vznikla z našej vášne pre motocykle. Chceli sme vytvoriť čosi špeciálne, nie iba čosi zo sveta motoriek, ale čosi skutočne unikátne čo sa vo svete len tak nevidí, niečo čo upúta ako nič iné. Naším zámerom bolo vytvoriť motocykel, z ktorého budete mať pocit, že pochádza naozaj z filmového plátna."

Dizajn

Prvý pohľad na NM4 Vultus značí, že pochádza z modelu CTX700 avšak jej dizajn je o dosť hranatejší a futuristickejší. Motorka s masívnou prednou časťou je na pohľad pomerne široká dlhá a nízka. A nie len na pohľad, veď jej šírka v oblasti spätných zrkadiel, ktoré sú integrované v prednej kapotáži je 933 mm.

Najzaujímavejšia je bezpochyby práve predná časť. Kombinácia hranatých výbežkov na ktorých konci sú smerovky a "utopený" predný oblý LED svetlomet (všetky svetlá na NM4 Vultus sú LED) z ktorého akoby vystupoval plochý čelný štít skrátka vyzerajú tak, akoby sa chystali zožrať vlastné predné koleso. V prednej časti sa aj nachádza netradične umiestnený integrovaný úložný priestor. K dvojici odkladacích miest sa dostanete, ak pristúpite k motorke spredu, kde sa otvárajú smerom dopredu dve odklápateľné "veká". Ľavý je uzamykateľný, má objem jeden liter a je v ňom aj 12V zásuvka. Otvára sa za pomoci kľúča v zapaľovaní. Pravý úložný priestor je pre zmenu neuzamykateľný a pojme 3 litre batožiny. Za príplatok sú k dispozícii aj zadné kufre, ktoré by mali pasovať k futuristickému dizajnu.

Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus

Netradične riešené sedadlo spolujazdca

Zaujímavo riešené je aj sedadlo spolujazdca. To slúži pri jazde sólo ako opierka pre jazdca usalašeného pomerne nízko na svojom sedadle vo výške 650 mm. Opierku je možné nastavovať vo viacerých smeroch, avšak ak príde na rad nutnosť previezť ešte jednu osobu, operadlo sa premení na zadné sedadlo.

Honda NM4 Vultus

Diskotéka na palubovke

Hranaté sú aj panely prístrojovej dosky. Tá pozostáva z troch častí. V pravej a ľavej sú bežné výstražné kontrolky a v strednej časti nájdeme displej, ktorému dominuje digitálne zobrazená aktuálna rýchlosť. Pod ňou sú v tvare písmena U zobrazené údaje o množstve paliva v 11.6 litrovej nádrži a otáčky motora. Nechýba ani zobrazenie zaradeného stupňa, hodinky a údaje palubného počítača. NM4 Vultus však aj tu prináša čosi, čo štandardne na iných motorkách nenájdeme. Obrysy panelov prístrojovky menia svoju farbu podľa zvoleného režimu jazdy. V neutrále je to biela farba, režim D je modrý, režim S ružový a pri manuálnom radení tlačidlami príde na rad červená farba. Naviac si jazdec môže zvoliť (pri každej farbe) z piatich rôznych sýtosti farby.

Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus
Honda NM4 Vultus

Základom je rada NC

Základ biku je už ale dobre známy. NM4 Vultus je postavený na základe rady NC s novým motorom o objeme 745 ccm a výkonom 40.3 kW pri 6250 ot./min. a max. krútiacim momentom 68 Nm pri 4750 ot./min. Rovnaká je aj prevodovka DCT, ktorá ma pri tejto novej generácii motora predĺžené prevodové stupne. Tento motor spolu s prevodovkou DCT sme už mali možnosť tohto roku otestovať. Rovnaké sú aj jednokotúčové brzdy s ABS v sérii. O brzdenie sa starajú 320 a 240 mm kotúč s dvoj a jedno piestikovými strmeňmi. Rozdielne sú kolesá, v tomto prípade päticou zdvojených lúčov na ktoré sa obúvajú pneumatiky o rozmeroch 120/70-18 vpredu a 200/50-17 vzadu.

Prečítajte si o tom ako sa jazdí s motorom aký používa aj Honda NM4 Vultus

24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28048 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?

Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.

 

18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 39650 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover

Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.

 

Záver

Ťažko povedať, či sa motorka akou je Honda NM4 Vultus presadí na inom než ázijskom trhu. Základ pozostávajúci z úsporného motora a automatickej prevodovky DCT nám už je dobre známy. Či však (na teraz) divoký dizajn niekoho zaujme natoľko, aby si túto motorku zadovážil je otázne. Každopádne by som rád absolvoval fotenie na tomto zaujímavom stroji a bol by som veru zvedavý na pohľady okoloidúcich ľudí :-)

Pridané: 23.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda NM4 Vultus 2015:

Foto:
Honda NM4 Vultus 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NM4 Vultus
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:100 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:200/50-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:245 kg
Výška sedla:650 mm
Rázvor:1645 mm
Dĺžka:2380 mm
Šírka:933 mm
Výška:1170 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:11.6 l

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria