Anketa:
Špionážna fotografia: Ducati Monster 800
ZdieľaťPridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4591 [Bleskovky - Novinky]
Na webe BikeSocial sa objavila špionážna fotografia pripravovanej novinky od Ducati. Po predstavení Ducati Monster 1200 je jasné, že ponuka značky z Bologne sa rozšíri aj o ďalší kvapalinou chladený naháč rady Monster.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Keďže Ducati už motor Testastretta 11 o objeme 821 ccm. používa v modeli Hypermotard, nebolo zrejme ťažké dopasovať ho aj do naháča. Vizuálne sa nový Monster 800 podobá logicky na Monster 1200. Hlavne mu však chýba jednoramenná kyvka, ktorú nahradila obojstranná. Keďže motorka na fotografii vyzerá byť ako hotové dielo, dá sa predpokladať, že tento nový Monster bude pripravený už pre sezónu 2015.
![]() |
Pridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia - Ducati Multistrada 2015 - zeON
- Takto by mohla vyzerať nová Ducati Monster 800 - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Scrambler? - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Špionážna fotografia: BMW S1000F asfaltový adventure s modrou vrtuľou v znaku - zeON
- Špionážna fotografia a video Ducati Scrambler - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati 959 Panigale 2016 - zeON
- Špionážna fotografia: Nová Yamaha YZF-R1 2015 ? - zeON
- Špionážna fotografia: BMW K1600 Bagger? - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!