Anketa:
Špionážna fotografia: BMW S1000F asfaltový adventure s modrou vrtuľou v znaku
ZdieľaťPridané: 28.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5687 [Bleskovky - Novinky]
Či sa bude novinka od BMW volať S1000F, S1000GS alebo S1000 Adventure je momentálne zrejme jedno. Istotou ale je, že BMW neostáva len pri svojom tradičnom ponímaní toho ako má vyzerať adventure motorka.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
BMW sleduje trendy a aj keď sa mnohým zdá, že GéeSá sú čím ďalej tým viac "asfaltovejšie", neváha pustiť sa aj do vývoja ďalšieho cestovateľského biku. Tento krát však opúšťa svoje tradície a nový adventure bike sa poberie smerom ako to nazvala MV Agusta, emotional touring. Aprilia Caponord 1200, Ducati Multistrada 1200 a najnovšie aj MV Agusta Tourismo Veloce 800 sa o svojich záujemcov čoskoro pobijú aj s konkurentom z Nemecka. BMW do svojho nového cestovateľsky zameraného motocykla s motorom odvodeným od modelu BMW S1000RR istotne namontuje všetku dostupnú elektroniku, ktorú má v talóne. Semi aktívny podvozok, rôzne palivové mapy, kontrola trakcie... a ktovie čo všetko sa nakoniec nájde v pripravovanej novinke.
![]() |
Pridané: 28.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia: BMW K1600 Bagger? - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Monster 800 - zeON
- Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Spionážna fotografia: KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Špionážna fotografia: Chystá sa inovácia KTM 1190 Adventure - zeON
- Špionážna fotografia: Nová Yamaha YZF-R1 2015 ? - zeON
- Špionážna fotografia - Ducati Multistrada 2015 - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- Špionážne fotografie: Inovovaná KTM 1190 Adventure - zeON
- Špionážne fotografie: BMW S1000XR 2015 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!