Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3287 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki W800 Special Edition 2014 - retro ako sa patrí 2/2

 Zdieľať

Pridané: 08.07.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 21627 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

W800-vka ma zaujala už keď prišla na trh. Aj pred tým som registroval 650-tku ako krásnu klasiku a aj preto som trochu 800-vke nemohol odpustiť chýbajúcu nakopávačku. Viete ako to je, asi by ste nechceli každý deň kopať ale... Takáto retro mašinka by si to zaslúžila.

 Kawasaki W800
Kawasaki W800

Je pre mňa dosť nepochopiteľné, že som sa k nej dostal až v roku 2014. Ale oplatilo sa čakať. Pravé retro od prvého pohľadu až po posledný detail. Samozrejme oko "hnidopicha" nájde modernejšie vecičky, ale sú tu dosť pekne schované. Čo je ale hlavné, aj dojem z jazdy je taký ako výzor. Motor má svoje vibrácie, viete o ňom, ale zas nič otravné. Ide veľmi hladko a extrémne ticho. Sám som nevedel či je to výhoda či nie, ale užíval som si to svišťanie vetra okolo prilby. Nejaký laďák by ale W800 isto vyčaroval poriadny zvuk, ako spred 30 a viac rokov.

Potom prišla na rad brzda, prvá polovica zdvihu na okrasu a potom mierny nástup. Retro dojem znovu nepokazený, tak to má byť. Ale neboj predsa len je to kotúč a keď je treba, tak zatiahneš a Kawa brzdí na úrovni.

 Kawasaki W800
Kawasaki W800

Jazda na W800 mi vyčarila úsmev na tvári, bol to úplne iný zážitok. Je to motorka, ktorú musíte skúsiť. Ja netvrdím, že sadne každému, ale ak sadne, tak už bude vaša. Má v sebe nejaké to čaro, ktoré iným chýba. Niečo, prečo vás zrazu baví jazdiť inak, pomalšie a venovať sa krajine a okoliu a užívať si samotnú jazdu. Nikdy to asi nebude bestseller značky, ale to je len a len dobre.

dizajn, retro feeling, retro aj dojem z jazdy, pekná prístrojovka, tichučký chod motora chýba nakopávačka (niežeby bola potrebná), tichučký chod motora

Konkurencia

Aj keď je retro v móde, zistil som, že konkurencia nie je tak nabitá, ako v iných segmentoch. V podstate najbližšie ma k Wéčku Triumph Bonneville, alebo Thruxton. Majú rovnaký motorický základ. Špecialitky tohto typu ponúka aj Moto Guzzi V7/V7 Racer, ktoré sme testovali, potom ťažší, ale takisto archaický Harley 883 alebo jednovalcová novinka od Yamahy SR400, čo je menšia, slabšia a lahšia motorka, ale s podobným zameraním. Ešte ma napadla Yamaha XJR 1300, masívny old school naháč, ktorý ako retro nevznikol, on sa tam dopracoval vekom.

Tažké lúčenie

Deň, keď som mal odovzdať túto podarenú Kawu bol tažký. Rozlúčiť sa s motorkou, ktorá ma skoro 1000 km nabíjala pozitívnou energiou, prinášala mi pocit voľnosti a prapodstaty motorkovania, nebolo ľahké.

Kawasaki W800 2014 Special Edition

A pre koho táto stará dáma je? Jednoducho pre motorkára. Pre každého motorkára, ktorý už nepotrebuje nahánať sekundy, kecať o koňoch a maximálnej rýchlosti a motorku nemá (len) na sýtenie svojho ega. Je to motorka pre pohoďákov, na pohodu a pre radosť z jazdy, akú zažívali naši otcovia a dedovia, aj keď u nás iba na Jawách.

Plusy, mínusy

dizajn!, motor, pocity slabšia predná brzda, nevýrazný zvuk

Video

Video: Kawasaki W800 2011 Official video


Video: Kawasaki W800 2011 - official video

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki W800 Secial Edition 2014

Servisný interval 12000 km
Spotreba 4.3 l/100km
Objem nádrže 14 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 240 km
Otáčky motora pri 90, 130 km/h (5. prev. stup.) 3000 ot. / 4500 ot.
Cena motorky 8.595,- EUR

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Kawasaki W 800 2014 Triumph Bonneville A2 2013 Moto Guzzi V7 2013 Harley-Davidson 883 Roadster 2014 Yamaha SR400 2014 Yamaha XJR 1300 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiTriumphMoto GuzziHarley-DavidsonYamahaYamaha
Model:W 800Bonneville A2V7883 RoadsterSR400XJR 1300
Rok:201420132013201420142013
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaChopper/CruiserKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:773 ccm865 ccm744 ccm883 ccm399 ccm1251 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot.68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot.51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.23.26 k (17.10 kW) / 6500 ot.97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 2500 ot.69 Nm / 5800 ot.58 Nm / 5000 ot.74.6 Nm / 3500 ot.27.4 Nm / 3000 ot.108.4 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:8.4:19.2:18.9:18.5 : 19.7:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 8390.0 x 68.0 mm80x74 mm76.2 x 96.8 mm87 x 67.2 mm79.0 x 63.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHCSOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchomvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanremeňremeňreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm150 mm130 mm
Zdvih vzadu:105 mm118 mm105 mm125 mm
Brzdy vpredu:jedno kotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm320 mm298 mm298 mm
Pneu vpredu:100/90-19M/C 57H110/70 R19110/90 18100/90-H1990/100-18M/C 54S120/70-ZR17
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:160 mm255 mm260 mm267 mm
Pneu vzadu:130/80-18M/C 66H130/80-R 17130/80 17150/80-B16110/90-18M/C 61S180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg255 kg
Hmotnosť s náplňami:217 kg179 kg264.4 kg174 kg245 kg
Výška sedla:790 mm790 mm805 mm744 mm785 mm795 mm
Rázvor:1465 mm1490 mm1524 mm1410 mm1500 mm
Dĺžka:2180 mm2115 mm2085 mm2175 mm
Šírka:790 mm740 mm750 mm765 mm
Výška:1075 mm1202 mm1095 mm1115 mm
Svetlá výška:125 mm142 mm130 mm125 mm
Objem nádrže:14 l16 l22 l12.49 l12 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.94 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 237 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2014: 8295 EURCena 07/2014: 7840 EURCena 07/2014: 8395 EURCena 07/2014: 9300 EURCena 07/2014: 6390 EUR

<

Pridané: 08.07.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: