Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1907 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Ninja 300 - Športový gympel po japonsky 2/2

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 10874 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Medzi konkurenciou sa toho od jesene minulého roku moc nezmenilo, a tak si dovolím použiť tú istú z minulého testu. V ponuke Hondy som však nenašiel malú CBRku 250.

Prvá z japonského štvorlístka by mohla byt Suzuki Inazuma 250. Síce to je naháčik, ale podobná objemová trieda. Dokonca je to dvojvalec, ale výkonom je na tom slabšie (24 koní/8 500 ot). Konkurovať môže hlavne cenou 3 990,- Eur.

Bližšie ku Kawe má svojim zameraním KTM RC 390. Síce jednovalec, ale s väčším objemom a 4.5 koňa väčším výkonom. Dizajnovo premakaná, so značkovým podvozkom a suchou váhou 147 kg bude silnou konkurentkou. Ale popravde toto je trochu iná trieda, takže tu bude rozhodovať aj cena, ktorá ešte nie je známa.

Na záver som si nechal asi najväčšiu konkurentku pri výbere potenciálnych zákazníkov s vodičákmi A2. Je to Honda CBR 300 R s nižším výkonom (o skoro 9 koní), ale aj váhou. Krúťak je na úrovni malej Ninje, ale motoru chýba jeden valec. Dizajnovo sa tak ako Kawa radí ku svojim väčším súrodencom. Cena zatiaľ nie je známa, ale bude hrať pri výbere v tejto triede dôležitú rolu.

Došportované

Tak a v zdraví sme dorazili do cieľa. Priznám sa, malá Kawasaki ma príjemne prekvapila svojou všestrannosťou, ale hlavne svojím nezapretým športovým DNA. Jej váha, podvozok, úzka stavba a hlavne motor ju predurčujú na zákrutové šantenie a zdokonaľovanie si jazdeckej techniky. Siahnu po nej hlavne začínajúci jazdci a naše krajšie polovičky, ktorým Kawka dvorí aj nízkym sedlom, čiže dočiahnuť celou plochou nôh nie je problém. Ale určite ňou nepohrdnú ani skúsení nakladači, v ktorých rukách sa “entry level“ bajk zmení na ostrú žiletku, na ktorú keď sa správne zatlačí, zákruty reže veľakrát ostrejšie než jej dospelá konkurencia.

Plusy, mínusy

obratnosť, vzhľad veľkej moto, točivý motor, spotreba slabý výhľad v späťákoch, na slnku zle viditeľné kontrolky smeroviek

Video

Video: Kawasaki Ninja 300


Video: Kawasaki Ninja 300

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 300
Kawasaki Ninja 300

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Ninja 300 2014

Spotreba 4,5 l/100km
Objem nádrže 17 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 3200 ot., 6100 ot., 9000 ot.
Cena motorky 4 995,- EUR bez ABS, 5 395,- EUR s ABS

Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Kawasaki Ninja 300 2014 Suzuki Inazuma 250 2014 KTM RC 390 2014 Honda CBR 300 R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiSuzukiKTMHonda
Model:Ninja 300Inazuma 250RC 390CBR 300 R
Rok:2014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:SuperšportNaháčSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:296 ccm249 ccm373.2 ccm286 ccm
Max. výkon:39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.24.48 k (18.00 kW) / 8500 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.30.9 k (22.7 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 10000 ot.22 Nm / 6500 ot.35 Nm / 7250 ot.27 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:10.6:111,5:112.6:110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49 mm53,5 x 55,289 x 6076 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm
Zdvih vzadu:132 mm150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovákotúčovájednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová dvojpiestková
Priemer bŕzd vpredu:290 mm310 mm300 mm296 mm
Pneu vpredu:110/70-17 M/C (54S)110/80-17M/C 57H110/70-17110/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm230 mm220 mm
Pneu vzadu:140/70-17 M/C (62S)140/70-17M/C 66H150/60-17140/70-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:147 kg
Hmotnosť s náplňami:172 kg182 kg164 kg
Výška sedla:785 mm780 mm820 mm780 mm
Rázvor:1405 mm1.43 mm1340 mm1360 mm
Dĺžka:2015 mm2.145 mm2035 mm
Šírka:715 mm760 mm720 mm
Výška:1110 mm1.075 mm1120 mm
Svetlá výška:140 mm165 mm178.5 mm145 mm
Objem nádrže:17 l13.3 l10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Spotreba paliva:4.4 l/100km3.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 289 kmcca 262 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2014: 4995 € (5395 € s ABS)Cena 7/2014 3.990,-Eur

<

Pridané: 06.08.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria