Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2011 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26235
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15849)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10386)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý test: KTM RC125 - seriózny superšport pre mladých 2/2

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7270 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

KTM RC125 je najnovším, najprepracovanejším a najdrahším motocyklom v kategórii malých superšportov. Treba však brať do úvahy, že RC125-ka prichádza so systémom ABS, ktorý je montovaný sériovo a oproti konkurencii má vzadu širšiu pneumatiku o rozmere 150/60-17, namiesto bežného rozmeru v tejto triede 130/70-17.

Čím teda môžu zaujať konkurenti? Motocykle ako Aprilia RS4 125, Yamaha YZF-R125, Derbi GPR125 4T či menej známe Rieju RS3 125 majú vpredu, ako KTM RC125, radiálne montovaný brzdový strmeň a tvária sa taktiež ako dospelé motocykle. Rozdiel v maximálnom výkone tu rozhodovať nemôže, keďže všetky tieto motocykle majú 11kW čo je maximálny možný dostupný výkon pre vodičák A1. Rozhodne teda dizajn a rozdiel v cene, ktorý u Aprilie a Yamahy nie je markantný, a ktorý KTM RC125 kompenzuje spomínaným ABS-kom.

Bike, ktorý robí KTM RC125 vážneho cenového konkurenta je Honda CBR125R. Tá ma nižší výkon, nenájdeme na nej vpredu radiálku a skrátka sa celá netají tým, že je to rozpočtovka. Lenže má aj výrazne nižšiu cenu a pri tejto kategórii motoriek môže byť cenový rozdiel 1.400 eur práve tým najrozhodujúcejším faktorom.

Koniec preteku

Dobre vyzerajúca (z môjho pohľadu), prepracovaná, skvelo jazdiaca a zábavná. Presne taká je KTM RC125 a asi v mnohých domácnostiach spôsobí opakovanie slovného spojenia „Mamí, mamí, takúto chcem!“ Aj ja chcem, ale RC390, predsa len som už starší kôň, ktorému by 15 kobyliek bolo málo. No začínajúcim „racerom“ musí stačiť aj toto, nech sa najprv poriadne vyškolia a nech doma nespôsobujú zbytočný plač.

KTM RC125 2015

Plusy a mínusy

Dizajn, Prepracované detaily, Podvozok, Spotreba Ak by som mal 16 tak žiadne :-), Výhľad v späťákoch, Veľká váha jazdca na rukách

Video

Video: KTM RC 125 Action Video

Pozadie / Wallpaper:

KTM RC125 2015
KTM RC125 2015
KTM RC125 2015
KTM RC125 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM RC125 2015:
Servisný interval 7.500 km
Spotreba 2.1 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 10 l (1.5 l rez.)
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 4.500 ot. / 7.000 ot. / 10.500 ot.
Cena motorky 4550,- EUR

Ceny vybraných doplnkov

Výfuk Aakrapovič 673,20,-EUR
Padací protektor predný 36,30,-EUR
Padací protektor zadný 36,30,-EUR
Taška na zadné sedadlo 163,10,-EUR
Zvýšený veterný štít 66,00,-EUR

Text: Feri Zubal - zeON
Foto: KTM.com

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM-Sportmotorcycle AG. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 KTM RC 125 2015 Aprilia RS4 125 2014 Yamaha YZF-R125 2014 Derbi GPR 125 4T 2014 Rieju RS3 125 2014 Honda CBR 125R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMApriliaYamahaDerbiRiejuHonda
Model:RC 125RS4 125YZF-R125GPR 125 4TRS3 125CBR 125R
Rok:201520142014201420142014
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm278.3 ccm124.02 ccm124.8 ccm125 ccm124.7 ccm
Max. výkon:14.96 k (11.00 kW) / 9500 ot.14.96 k (11.00 kW) / 10500 ot.14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot.14.96 k (11.00 kW) / ot.14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot.13.33 k (9.80 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:11.8 Nm / 8000 ot.10.9 Nm / 8250 ot.12.4 Nm / 8000 ot.10.4 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12,6:112,5 : 111.2:112.5:152 x 58.611 : 1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47.2 mm58 x 47 mm52.0 x 58.6 mm58.0 x 57 mm58 x 47,2 mm
Palivový system:vstrekovanie Dell Orto 33 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovaniekarburátor Keihin CVEK 30vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm110 mm130 mm110 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm122 mm114 mm130 mm126 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovákotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm292 mm300 mm280 mm276 mm
Pneu vpredu:110/70-17100/80-17100/80-17 M/C110/80-ZR17100/80-17100/80-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm218 mm230 mm218 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:150/60-17130/70-17130/70-17 M/C130/70-ZR17130/70-17130/70-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:135 kg128 kg
Hmotnosť s náplňami:140 kg137 kg
Výška sedla:810 mm820 mm825 mm820 mm845 mm795 mm
Rázvor:1340 mm1480 mm1355 mm1350 mm1330 mm1310 mm
Dĺžka:1953 mm1955 mm1953 mm1970 mm1946 mm
Šírka:740 mm680 mm740 mm720 mm704 mm
Výška:1138 mm970 mm1138 mm1100 mm1089 mm
Svetlá výška:178.5 mm155 mm185 mm
Objem nádrže:10 l14.5 l11.5 l13 l12 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:133 km/h134 km/h
Spotreba paliva:2.1 l/100km4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 357 kmcca 243 km
Servisný interval:7.500 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2014 4.550,-EURCena 8/2014 4.300,-EURCena 8/2014 4.290,-EURCena 8/2014 4.100,-EURCena 8/2014 3.999,-EURCena 8/2014 3.150,-EUR

<

Pridané: 13.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria