Anketa:
Uvidíme v Miláne KTM 390 Adventure 2015?
ZdieľaťPridané: 19.08.2014 Autor: datadive
Čitatelia: 12279 [Bleskovky - Novinky]
Indické webové stránky píšu, že podrobnosti o chystanej novinke, KTM 390 Adventure budú predstavené na jeseň v Miláne (EICMA)
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Podľa portálu Motorbeam bude "dual-sport" bike vychádzať z Duke 390, rovnaký jednovalcový motor (43 koní, 373.2ccm), šesťstupňová prevodovka a brzdy s ABS. Na internete už kolujú aj špekulatívne koláže ako by mohla 390 Adventure vyzerať.
Rozdiel oproti Dukovi bude určite v podvozku, pre dosiahnutie väčšej svetlej výšky. Objem palivovej má zodpovedať cestovateľským ambíciám. Posed má byť vzpriamenejší, čo sa dotkne určite riaditok a sedla. Dizajn ma byť podobný väčšej sestre. Ráta sa tiež s väčším predným kolesom pre offroad. Dobré jazdné vlastnosti sľubujú s klasickými drapákmi aj cestovnými gumami (dual-sport).
Generálny riaditeľ KTM, Stefan Pierer, povedal, že nová Adventure sa bude vyrábať v továrni Bajaj, v Pune, v Indii a odtiaľ exportovať na európsky trh.
![]() |
KTM 1190 Adventure R |
KTM na oplátku skúsi uviesť na indický trh svoju vlajkovú loď 1290 Super Duke R a Duke 690. Spoločnosť taktiež uvažuje o Duke 500 a Adventure modeloch s dvojválcovým motorom o objeme 500cc a 800cc (790). Viac podrobností prinesieme určite po EICMA na jeseň.
Pridané: 19.08.2014 Autor: datadive Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- KTM 1290 SuperAdventure 2015 - S(A)nehuľka na steroidoch - datadive
- KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí - zeON
- Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou - Awia
- BMW R1200GS Adventure 2015 zachytené na ostrove Elba - zeON
- Príde na svet v sezóne 2015 malý V-Strom Suzuki DL650X ? - zeON
- Veľký comeback! Honda Africa Twin CRF1000 realitou už na konci roka 2014! - Awia
- Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!