Anketa:
Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015
ZdieľaťPridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12366 [Novinky - Predstavujeme]
Spoločnosť Honda Motor Europe dnes predstavila nový model VFR800X Crossrunner pre rok 2015, ktorý sa vyznačuje množstvom zmien a prináša nové funkcie, ktoré upevňujú jeho pozíciu v segmente cestovných endúr (adventure sports tourer).
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Crossrunner pre modelový rok 2015 je vybavený inovovaným motorom V4 s objemom 800 cm3, ktorý sa vyznačuje vyšším maximálnym výkonom a väčším točivým momentom v stredných otáčkach. Ďalšie zmeny zahŕňajú dynamickejší vzhľad, dlhší zdvih odpruženia a nové kolesá a brzdy. Medzi novinky vo výbave patrí systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC) vyvinutý spoločnosťou Honda, ABS, LED svetlomety, ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia či štandardne dodávané vyhrievané rukoväte.
Pôvodný Crossrunner, ktorý sa predáva od roku 2011, spojil unikátny motor V4 s objemom 800 cm3 s konštrukciou stroja, vďaka ktorej jazdec za riadidlami zaujíma vzpriamenú polohu. VFR800X Crossrunner pre rok 2015 posúva túto koncepciu ešte ďalej, pretože ponúka výraznejší športový charakter spolu s vylepšenou, agresívnejšou pozíciou za riadidlami či ostrejším vzhľadom vyzývajúcim k dobrodružstvu.
Srdcom stroja zostáva i naďalej 16-ventilový DOHC motor V4 s uhlom valcov 90°, ktorý je vybavený systémom premenlivého časovania ventilov VTEC. Tento motor novo ponúka vyšší točivý moment v nízkych a stredných otáčkach, ktorý je zárukou pružnej a dynamickej jazdy, a zároveň maximálny výkon 78 kW dostupný pri 10 250 ot./min.
Motor V4 zostáva srdcom stroja |
Hliníkový zdvojený rám je doplnený ľahším inovovaným pomocným rámom a novým hliníkovým výkyvným ramenom, ktoré je ďalším charakteristickým prvkom strojov VFR. Zavesenie kolies sa vyznačuje dlhším zdvihom odpruženia: 25 mm v prípade dvojdielnej teleskopickej vidlice a 28 mm pri zadnom tlmiči. Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy a 17-palcové duté predné koleso z hliníkovej zliatiny je vybavené dvoma 310 mm kotúčmi spojenými s radiálne upevnenými štvorpiestovými strmeňmi. Športové pneumatiky so šírkou 120 mm vpredu a 180 mm vzadu zaisťujú optimálne správanie stroja na všetkých typoch vozoviek.
Jazdec má teraz tiež k dispozícii rovnaký systém kontroly trakcie ako pri modeli Crosstourer. Systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) ponúka dve úrovne nastavenia (plus úplné vypnutie), keď bleskurýchlo detekuje stratu trakcie zadného kolesa, na čo reaguje okamžitým znížením točivého momentu motora, aby pneumatika opäť mohla získať plnú priľnavosť.
Crossrunner je skutočným zástupcom radu VFR – je to motocykel navrhnutý na dynamickú a zábavnú jazdu, ktorý však zároveň ponúka štýl, komfort a praktickosť. I s ohľadom na to je možné sedadlo nastaviť do dvoch polôh, rukoväte sú vybavené päťstupňovým vyhrievaním a súčasťou štandardnej výbavy sú i ukazovatele smeru s funkciou automatického vypnutia vyvinutou spoločnosťou Honda. Nové osvetlenie tvorené výhradne LED diódami dodáva stroju prémiový charakter.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | Crossrunner | Crossrunner |
Rok: | 2015 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 782 ccm | 782 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 8500 ot. | 72.8 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 | 11.6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 48 mm | 72 x 48 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-FI | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 145 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 148 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R17M/C | 120/70-R17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-R17M/C | 180/55-R17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 242 kg | 240.4 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 816 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1464 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2130 mm |
Šírka: | 870 mm | 799 mm |
Výška: | 1360 mm | 1243 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 20.8 l | 21.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 6.13 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 263 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | nie | |
Tempomat: | nie | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie |
El. Podvozok: | nie | nie |
Iná výbava: | v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2015 11 900,00 € | Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS) |
Pridané: 10.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vynovený skúter Honda SH300i pre rok 2015 - zeON
- Prvé dojmy Honda VFR800X Crossrunner 2015 v Španielsku - zeON
- Honda Forza 125 2015 - matox
- Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv - zeON
- Veľký comeback! Honda Africa Twin CRF1000 realitou už na konci roka 2014! - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Honda - VFR800X Crossrunner 2015 - Awia
- Novinky 2015: Yamaha NMAX 125 - zeON
- MV Agusta Turismo Veloce 800 2015 – Luxusné Grand Turismo - Awia
- KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí - zeON
- Príde na svet v sezóne 2015 malý V-Strom Suzuki DL650X ? - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora