Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1878 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28794
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17132)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11662)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvé dojmy Honda VFR800X Crossrunner 2015 v Španielsku

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7891 [Bleskovky - Novinky]

Sezóna ešte poriadne neskončila a rozhodne ešte nie sú rozdané karty, v podobe nových motocyklov pre rok 2015, ale my už testujeme novinku Honda VFR800X Crossrunner v španielskej Malage.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Výstava EICMA 2014 v Miláne, na ktorej by sa mali odhaliť, tie najhorúcejšie novinky pre rok 2015, ešte ani nezačala, a my sme už dostali možnosť otestovať vynovenú Hondu VFR800X Crossrunner 2015. V okolí Malagy, kde sa bude samotné testovanie odohrávať, je slnečno bez mráčika naoblohe (presnejšie teraz už tma) a podmienky pripomínajú leto u nás. Je sa teda na čo tešiť, a nemyslím len na jazdu samotnú, ale aj na motocykel ako taký.

Honda novému Crossrunneru dopriala poriadnu "plastiku", predsa len, už crossover s motorom V4 VTEC, dizajnovo nezapadá do unifikovaného pohľadu na modely s označením X, hlavne lacnejšie NC750X a CB500X, ale vstupuje na trh s novou špecifickejšou tvárou. Na pohľad skutočne čosi nové, čosi čo ulahodí oku a pritom je to stroj, ktorý má byť hlavne praktický. Áno Crossrunner 2015 by mohol mať USD prednú vidlicu, pancierové brzdové hadice atď. atď., no či to skutočne potrebuje, to ukáže až samotná jazda na ňom.

Čo Honda VFR800X Crossrunner predvedie v reálnych podmienkach počas testovania čoskoro uvidím a tak sa môžte čoskoro tešiť aj na samotný test novinky.

O chvíľu vyrážame

Budíček ešte za tmy, no slnko nám už pomaly vychádza nad hlavy. Motorky sa pripravujú a tak isto aj testovací jazdci. V kopcoch kam o chvíľu vyrážame to vyzerá na počasícko bez jediného mráčiku, no nad morom je ešte fajnová hmla. Tak isto mi jeden Crossrunner stihol aj fajnovo vypáliť zrak :-) tie LED svetlá sú veru intenzívne.

Prvé dojmy

Nuž ozaj super strojovňa. Zábavná, živá, silná no pritom dostatočne pohodlná. Po otestovaní novinky, sme mali možnosť osedlať aj predošlý model a tak sa vykonané zmeny na Crossrunnery vykryštalizovali v hlave o čosi výraznejšie. Úprava posedu Crossrunneru len a len pomohla, a k dizajnovej stránke veci sa už snáď ani nebudem vyjadrovať.

Crossrunner je hoden svojho mena. Rýchle prejazdy svižnými pasážami cezpoľnému bežcovi skrátka šli. Motor síce stratil VTEC efekt, aj keď tam zmenu vo výkone cítiť je, no určite by som nepovedal, že je v tomto motore tento systém ak by som o tom nevedel. A je to fajn, nakoľko výkonnostný kopanec nevytvára nepríjemné situácie pri zbesilom výjazde z utiahnutých zákrut, a spolu s trakčnou kontrolou bolo možné sa v takýchto situáciách doslova vešať za plynovú rukoväť.

Pri vnímaní pohodlia by som Crossrunneru vytkol posed s pomerne dosť ohnutými kolenami. Nie je to však nič dramatické, skôr daň za to, aby aj pri zvýšených zdvihoch mohli s Crossrunnera na zem dosiahnuť aj nie príliš urastený ľudia. Od pása nahor mu niet čo vytknúť. Snáď len ten veterný štít by mohol byť nastaviteľný, občas totiž dobre padne spustiť štít dole a nechať sa riadne prefúknuť vetrom.

Pridané: 31.10.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda Crossrunner 2015:

Foto:
Honda Crossrunner 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Crossrunner
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)
Objem:782 ccm
Max. výkon:106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.8:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 48 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:145 mm
Zdvih vzadu:148 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55-R17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:242 kg
Výška sedla:815 mm
Rázvor:1475 mm
Dĺžka:2190 mm
Šírka:870 mm
Výška:1360 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:20.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 288 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:v sérii vyhrievané rukoväte, kompletný LED svetlomet
Poznámka:
Cena 05/2015 11 900,00 €

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria