Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 979 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aký superšport prichystá Honda pre rok 2015

 Zdieľať

Pridané: 22.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5202 [Bleskovky - Novinky]

Čo predstaví Honda ako svoju novinku medzi superšportami? Predpoklady sú rôzne, možno sa konečne dočkáme "poľudštenej" verzie odvodenej od modelu z MotoGP RC213V.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Hádam každý fanúšik značky Honda sa už nevie dočkať, kedy obľúbená japonská značka predstaví svetu skutočnú novinku v kategórii superšportov. Už pred niekoľkými rokmi totiž prišli na svet informácie o pripravovanom príchode upravenej verzie modelu z MotoGP RC213V, ktorá by mohla legálne brázdiť cesty. Samozrejme šlo by o veľmi exkluzívny bike s patričnou cenou, avšak tento počin bol zatiaľ zaobalený pod motorku, ktorú poznáme ako Honda RCV1000 MotoGP Production Racer.

Po nadopovaní modelu Honda CBR1000RR Fireblade podvozkom Ohlins a brzdami Brembo,nám Honda predstavila model CBR1000RR Fireblade SP avšak toto nemožno považovať za úplne nový model. Preto sa dá očakávať, že Honda čoskoro predstavý čosi fakt nové. Stačí si spomenúť na únik z novej prednej prednej masky. Konkurencia totiž na rok 2015 zdá sa poriadne zbrojí. Očakáva sa nová turbom nabitá Kawasaki Ninja H2, Yamaha R1 aj Ducati 1299 Panigale. Inovované superšporty má priniesť aj BMW a Aprilia. Takže uvidíme či svoje karty odhalí aj Honda, alebo si počká ešte rok a zareaguje na ponuku konkurentov. Šušká sa totiž o novom superšporte, ktorý by mal byť poháňaný motorom V4.

Pridané: 22.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »