Anketa:
Inovácia rady Versys od Kawasaki pre rok 2015
ZdieľaťPridané: 09.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5372 [Bleskovky - Novinky]
Chystá sa inovácia rady Versys od Kawasaki. Svedčí o tom fotografia na ktorej je zachytená Kawasaki Versys 1000 s evidentne zmeneným výzorom.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Na fotografii si možno všimnúť novú Kawasaki Versys 1000, ktorá má rozhodne iný vzhľad než terajší zástupca turistu od Kawasaki. Jednoduchý hranatý dizajn dostáva košom a novinka bude predsa len o čosi dizajnovo zložitejšia. Spolu s inováciou dizajnu sa šepká aj o malých zmenách na motore a o prepracovanejšej elektronike. Zmien by sa však mala dočkať aj menšia Kawasaki Versys. Tak uvidíme čo nám odhalia jesenné výstavy.
![]() |
Pridané: 09.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Kawasaki Versys 1000 Grand Tourer 2015 - rozvážny dravec a spoľahlivý turista - zeON
- Nové farebné kombinácie pre rok 2015 u Kawasaki - zeON
- Výstava INTERMOT 2014 - Prvé foto radikálnej Kawasaki Ninja H2R s kompresorom - 300 koní na dvoch kolesách! - Redakcia
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 650 – univerzál zmenil svoju podobu - zeON
- Nová Ducati Multistrada pre rok 2015? - zeON
- Chystá sa vylepšenie modelu BMW S1000RR pre rok 2015? - zeON
- Aký superšport prichystá Honda pre rok 2015 - zeON
- BMW K1300S Motorsport a ostatné zmeny farieb pre rok 2015 - zeON
- Výkonnejšia Suzuki GSX-R600/750 pre rok 2015? - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!