Anketa:
Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP
ZdieľaťPridané: 09.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8802 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Po dizajnovej stránke sa nový model od toho predchádzajúceho veľmi nelíši. Honda CBR1000RR Fireblade 2014 sa bude predávať vo farbách Ross White (HRC Trikolóra), Graphite Black (Čierna) a Pearl Glare White (Biela). Verzia SP bude dostupná len v trikolóre HRC avšak nie v rovnakej ako "obyčajný" Fireblade. Rozdiel je možné všimnúť si na sfarbení prednej masky, rámu, kolies či plastu pod motorom. Honda CBR1000RR Fireblade SP bude osadená iba sedadlom pre jazdca a bude 1 kilogram ľahšia od Fireblade-u bez označenia SP. Na oboch ostáva multifunkčný LCD prístrojový panel, ktorý obsahuje okruhové stopky, indikátor zaradeného rýchlostného stupňa a otáčkomer so 4 režimami zobrazenia.
Motor
V Honde CBR1000RR Fireblade nájdeme tradične radový 16 ventilový štvorvalec o objeme 999.8 ccm. Inžinieri sa pri tomto novom modely sústredili na úpravy hlavy valcov. Pozmenený tvar majú sacie aj výfukové kanály a upravená bola aj spaľovacia komora v záujme zlepšiť "tok" palivovej zmesi za účelom zvýšenia efektivity motora. Zmeny zlepšili najmä účinnosť motora pri práci vo vysokých otáčkach. Prepracované boli aj sedlá ventilov po vzore motorov z WSB.
Vŕtanie a zdvih má hodnoty 76 x 55.1 mm a povrchová úprava Ni-SiC (Nikel - karbid Kremíka) na stenách valcov znižuje trenie piestov. Zmenšenie priemeru výfukových zvodov na 35 mm (predošlý model 38 mm) zvýšilo krútiaci moment motora. Nové je aj vertikálne prepojenie výfukových zvodov medzi druhým a tretím valcom. Motor aj vďaka týmto zmenám dosahuje maximálny výkon 133 kW pri 12.250 ot./min. a max. krútiaci moment 114 Nm pri 10.500 ot./min.
Zabezpečiť všestrannú použiteľnosť tak silného motora má za úlohu systém PGM-DSFI (Programmed Dual Sequential Fuel Injection system). Systém vstrekovania musel byť preprogramovaný tak aby zodpovedal novej hlave valcov. Konštrukcia novej spojky je odvodená od tých ktoré sú používané v MotoGP. Vďaka nej sa má zlepšiť cit na spojkovej páčke a zlepšiť radenie.
Verzia Honda CBR1000RR Fireblade SP sa konštrukciou ani výkonom nelíši od "bežného" Fireblade-u. Rozdiel je vo výbere dielov pri zostavovaní motora. Každý diel totiž prechádza vo výrobe kontrolou a pre verziu SP sú vyberané diely čo najviac sa približujúce stredným hodnotám tolerancií.
Ergonómia a podvozok
Rám je vyrobený z tlakovo liateho hliníka a zo zliatiny hliníka je vyrobená aj zadný kyvka. Rázvor Hondy CBR1000RR Foreblade má rozmer 1410 mm. Zmenená je aj ergonómia mašiny, ako dôsledok spätnej reakcie zákazníkov. Stúpačky sú preto posunuté o 10 mm vzad a riadidlá sú širšie pričom sú umiestnené o čosi nižšie a o kúsok vpred oproti predchádzajúcemu modelu.
Odpruženie predného kolesa zabezpečuje BPFF (Big Piston Front Fork) USD vidlica Showa o priemere 43 mm. Jej konštrukcia má zabezpečiť hladšie tlmenie, lepšie ovládanie a maximalizovať kontakt pneumatiky s asfaltom. Vidlica je plne nastaviteľná. Zadný tlmič je taktiež značky Showa. Plne nastaviteľný tlmič Showa Balance Free Rear Cushion využíva dvojtubusovú konštrukciu bez tradičných nastavovacích ventilov. Namiesto toho nová tlmiaca jednotka generuje silu tlmenia z tlaku oleja prechádzajúceho zvláštnou separovanou súčasťou zabezpečujúcou tlmenie.
Zlepšenie riadenia motocykla má zabezpečiť aj použitie elektronického tlmiča riadenia druhej generácie (HESD - Honda Electronic Steering Damper). Brzdenie je v réžii strmeňov Tokico. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestiky a 320 mm kotúče, vzadu je 220 mm kotúč a jednopiestik. Systém Electronic C-ABS je dostupný ako voliteľná výbava.
Fireblade SP však využíva na odpruženie komponenty od firmy Ohlins. Vpredu nájdeme plne nastaviteľnú USD vidlicu Ohlins NIX30 a vzadu taktiež plne nastaviteľnú tlmiacu jednotku Ohlins TTX36. Brzdy sú od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestikové monobloky a 320 mm kotúče.
Záver
Honda zase raz o čosi vylepšila litrový superšport vo svojej ponuke. Honda CBR1000RR Fireblade sa tak môže pýšiť silnejším motorom nuž a verzia Fireblade SP určite poteší tých, ktorý na svojej motorke radi uvidia top komponenty v danom segmente.
Video: Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CBR1000RR Fireblade | CBR1000RR Fireblade SP |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999.8 ccm | 999.8 ccm |
Max. výkon: | 180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot. | 180.9 k (133.0 kW) / 12250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114 Nm / 10500 ot. | 114 Nm / 10500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.3 : 1 | 12.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55.1 mm | 76 x 55.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138.2 mm | 138.2 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17M/C | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/50-17M/C | 190/50-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2075 mm | 2080 mm |
Šírka: | 720 mm | 720 mm |
Výška: | 1135 mm | 1141 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 17.5 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 238 km | cca 238 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Odpruženie Ohlins, Radiálne monobloky Brembo |
Pridané: 09.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP - Awia
- O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017 - Redakcia
- Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati - zeON
- Honda CBR 1000 RR Fireblade 2012 - 20 rokov v hre... a stále nás to baví! - matox
- Honda deň na Slovakiaringu 2010 - mikulec
- Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode - Herghott
- Honda predstavila novú CBR 1000RR - Awia
- Pán dokonalý – Honda CBR1000RR - Tino
- Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu - Herghott
- Honda predstavila CBR1000RR Fireblade 2012 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora