Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2403 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Lumark Cup 2014 - V Hniezdnom hviezdil Lavo!

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 4306 [Šport - Motocross]

Hniezdne, 12.10.2014: Lumarkt Cup „špeciál“ sa odohral pod taktovkou Motokrosového klubu Hniezdne, ktorý ukážkovo pripravil trať. Dedinka za Starou Ľubovňou, známa najmä vďaka liehovaru Nestville, sa odteraz zapísala aj ako bod na mape pre motokrosových jazdcov.

Keďže cieľom „bonusového Lumark Cup-u“ bolo najmä dať zbohom vydarenej sezóne, nešlo o body, ale o prestíž. Tú si získali borci: Popovicz (MX65), Struk (MX85), Lacko (MX4), Vagaš (MX4 50+) Sedlák (MX Jun), Sekerák (MX2 Hobby), Redaj (MX1 Hobby), Ondria (MX2), Lavo (MX1).

Mexické vlny od divákov si zaslúžil Sekerák

 Riško Sekerák 99
Riško Sekerák 99

Najpočetnejšia trieda MX2 hobby spoločne s MX Junior štartovali finálové jazdy. „Tu v Hniezdnom nie som po prvý krát. Už sa tu konali v tejto sezóne dve guľášovky a v jednej som skončil tretí a v ďalšej druhý. Dnes bez prvého miesta neodídem.“ Nechal sa počuť víťaz MX2 hobby, Riško Sekerák. Svoje predsavzatie úspešne naplnil a predvádzal krásne jazdy. Druhé a tretie miesto obsadili Róbert Malačina a Dominik Forgáč. V čele, no za Sekerákovým chrbtom, sa držal aj víťaz Juniorov, Samuel Sedlák, druhý skončil Kamil Kvasnička a tretí Kevin „čunky“ Čurný.

Deti, ako vždy, najrozkošnejšie

Samuel Struk, Marek Ladický a Martin Medňanský obsadili v tomto poradí top trojku MX85. Samko dominoval v oboch jazdách a keďže si chcel pred zimou ešte poriadne zatrénovať, okrem svojich jázd štartoval aj medzi „veľkými“. Dúfajme, že bude podobne žhavý aj v zimnej príprave:)

 Samuel Struk 11
Samuel Struk 11

Blonďavé slnko na trati, Jakub Popovicz, vyhral MX65-ku pred druhým Kristiánom Róthom a tretím Dominikom Forgáčom.

Veteráni a MX1 hobby brázdili trať spoločne

Len dvaja zástupcovia MX4 si podelili poháre, keď zvíťazil Květoslav Lacko nad Pavlom Bednarčíkom. Medzi ich staršími kolegami bola väčšia rivalita. MX4+ ovládol Viliam Vagaš pred Milanom Stoličným a Štefanom Švedom. MX1 hobby vyhral Niko Redaj, druhý skončil Roman Tonhajzer a tretí Tomáš Harbuľák.

Nie je dôležitá kvantita, ale kvalita

To potvrdili 6 borci v rozjazde MX1 a MX2. To, že sa bolo na čo pozerať, dokazujú zaujímavé zhody náhod. Ľubomír Maniak, ktorý sa na trati v Hniezdnom cíti doslova „ako doma“, jazdil na požičanej motorke a nebyť pádu v druhej finálovej jazde, tešil by sa z vyššieho, ako len tretieho miesta, ktoré obsadil za Michalom Bašistom a víťazom MX1, Matúšom Lavom.

 Ľubomír Maniak 119 a Tomáš Ondria 771
Ľubomír Maniak 119 a Tomáš Ondria 771

„Oplatilo sa mi merať sem cestu 300 km. Trať bola pekne pripravená a teším sa, že som na nej vyhral obe finálové jazdy.“ Povedal po dojazde Matúš Lavo.

 Matúš Lavo 94
Matúš Lavo 94

Svoju dávku smoly si užil tak Ondria, ako aj Havrila. Ľubo Havrila dostal na začiatku prvej finálovej jazdy defekt, na ktorom jazdu poctivo dokončil a Tomiho Ondriu zasa rozhádzalo na zjazde. MX2-ka teda na konci dňa vyzerala takto: Ondria prvý, Havrila druhý a nováčik a čerstvý ženáč, Jozef „joko“ Straka na treťom mieste.

Všetkým zúčastneným srdečne GRATULUJEME a ďakujeme za účasť!
Team Lumarkt Cupu si to s Vami zasa raz poriadne užil!

Autor : Radka Mazáková
Foto: Robo „Rouby“ Roľa

Pridané: 15.10.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »