Anketa:
MX trať Hniezdne, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
MX trať Motocross klubu Hniezdne.
- Vstup na trať na vlastné riziko
- Pri prechádzaní okolo trate, dbajte na zvýšenú opatrnosť
- Správca trate nie je zodpovedný za akýkoľvek úraz a nenesie žiadnú vinu jeho zavinenia
- Poplatok 3 €/motocykel
Na tejto trati je povolené trénovať len po telefonickom dohovore s majiteľom trate na čísle
0905 320 950
NEZAVOLÁTE - NEJAZDITE !
Články:
- Motocrossové kempy V+S Welding Cup pod krídlami Brabec MX School – investícia do budúcnosti
- Hviezdne Hniezdne 2015 s Paľom Repčákom v hlavnej úlohe
- Lumark Cup 2014 - V Hniezdnom hviezdil Lavo!
- Tam kde iní končia....Lumarkt Cup pokračuje! Hniezdne 12.10.2014
- Na domácej trati vo Vislanke Ďurkovej neprekvapilo bratov Strukovcov ani blato, zima a dážď
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
Fotogaléria:
13.08.2015 - Redakcia

13.08.2015 - Redakcia

13.08.2015 - Redakcia

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Prešovský Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 18.04.2015 (13:43) |
Poloha: | N 49.296 E 20.632 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12318 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
tircapo.synology.me/~motocross/
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Nestville Park, Hniezdne, Slovensko | Zaujímavosť | 0.8 km SV |
2. | Salaš Frank, Stará Ľubovňa, Slovensko | Reštaurácia | 3.9 km SV |
3. | Stredoveký vojenský tábor, Stará Ľubovňa, Slovensko | Zaujímavosť | 5.0 km SV |
4. | Termálne kúpalisko Izabela, Vyšné Ružbachy, Slovensko | Pláž | 5.3 km Z |
5. | Ľubovniansky hrad, Slovensko | Hrad | 5.3 km SV |
6. | Travertínové sochy, Vyšné Ružbachy, Slovensko | Zaujímavosť | 5.3 km Z |
7. | Sedlo Vabec, Slovensko | Vyhliadka | 7.6 km SV |
8. | Skalná ihla, Chmeľnica, Slovensko | Prírodný úkaz | 8.9 km V |
9. | Hraničné - drevený kostol, Slovensko | Kostol | 10.0 km SV |
10. | Most - hraničný prechod - Sulinka, Slovensko | Zaujímavosť | 13.4 km SV |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!