ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2014 Argentína – Francúzsko si udržalo svetový titul

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2388 [Šport - Enduro]

V sobotu 8.11.2014 v Argentínskom meste San Juan vyvrcholil 89.ročník ISDE 2014, motocyklovej olympiády ako sa neraz šesťdňová nazýva, ktorá sa už o rok uskutoční na Slovensku, v Košiciach. V hlavnej súťaži „Trophy“ tímov sa jasným tohtoročným víťazom stal po tretí krát za sebou tím Francúzska, pred druhým tímom USA a tretím tímom Španielska.

Marc BOURGEOIS, Christophe NAMBOTIN, Pierre-Alexandre RENET, Jeremy TARROUX, Anthony BOISSIERE a Fabien PLANET získali bez vážnejších problémov najprestížnejšiu „enduro“ trofej po tretí krát za sebou.

 Francúzsky Trophy tím
Francúzsky Trophy tím

Tím USA v zložení Michael BROWN, Thaddeus DUVALL, Charlie MULLINS, Zachary OSBORNE, Taylor ROBERT, Kailub RUSSELL síce vyhral ako záverečný motokros, tak i dva predchádzajúce súťažné dni, ale na bez väčšej chyby jazdiacich francúzskych jazdcov to nestačilo. Tretí tím Španielska štartoval v zložení Jaume BETRIU, Josep GARCIA, Lorenzo SANTOLINO, Victor GUERRERO, Jonathan BARRAGAN, Ivan CERVANTES. Na štvrtom mieste skončilo Nemecko, jeden z dvoch tímov, ktorým došli do cieľa všetci 6 jazdci a piatá priečka v súťaži „trophy“ tímov patrí domácej Argentíne.

V súťaži juniorských tímov zaznamenal víťazstvo tím z USA v zložení G. Baylor, S. Baylor, Bollinger a Jones. Pre tento tím to bolo emotívne víťazstvo na počesť zosnulého Kurta Caselli, ktorý juniorský tím priviedol k víťazstvu aj v roku 2006.

 Junior trophy ISDE 2014
Junior trophy ISDE 2014

Po štyroch rokoch bez zlata skončil na druhom mieste medzi juniormi tím Francúzska a tretí tím Austrálie. Štvrtá a piata priečka patrí zhodne s trofíkmi Nemecku a Argentíne.

V súťaži žien v Argentíne štartovali len tri tímy medzi ktorými zvíťazili Austrálčanky (Jessica GARDINER, Tayla JONES a Jemma WILSON) pre tímom z Kanady a trojicou dievčat z USA.

V klasifikácii jednotlivcov v triede E1 suverénne zvíťazil Francúz Christophe NAMBOTIN, v triede E2 to bol taktiež francúzsky jazdec Pierre-Alexandre RENET a v triede E3 Toby PRICE z Austrálie.

Pravdepodobne vysoké finančné náklady pre štart na argentínskej ISDE bolo dôvodom, že v hlavnej súťaži Trophy tímov štartovalo len 13 tímov z ktorých bolo len päť z európskych krajín (bez Talianska, Fínska, Švédska) a v juniorke to bolo len 10 krajín.

Pevne veríme, že pretekári sa po skončení tohtoročnej „pieskovej“ šesťdňovej môžu začať pripravovať na jubilejný 90.ročník „zelenej“ ISDE 2015, ktorá sa uskutoční v dňoch 7.-12. Septembra 2015 na Slovensku, v Košiciach.

Celkové výsledky ISDE 2014 nájdete na www.fim-isde-live.info

Pridané: 10.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »