Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2619 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28563
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11554)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

5.000 km okolo Ománu - tretia časť 3/3

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2015 Autor: matus
Čitatelia: 9188 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]


Od colníkov sme dostali inštrukciu ísť priamou asfaltovou cestou na východ, až ku pobrežiu. Medzi rečou spomenuli, že je tam aj zátačkovitá asfaltka, ale že ju neodporúčajú. Samozrejme, že sme si vybrali tú. A ako to už v Ománe býva, za 10 km asfalt skončil a my sme sa dostali do nádherného Wádí Ajran, ktorý nám veľmi pripomínal Afganistan. Tam sme síce nikdy neboli, ale automaticky sme sa všetci zhodli, že je to ako v Afganistane.
Bolo to asi 80 veľmi pekných kilometrov, so stúpaniami a klesaniami, takže sme si užili aj pekne strmé výjazdy a zjazdy, výhľady a to všetko na tvrdom šotolinovom povrchu – ideálny oddych.


Dubaj nám neprešiel, a tak sme v Afganistane.
Afganistan


Keďže sme už vedeli, že do Dubaja ani Musandanu sa nedostaneme, tak náš cestovný plán prejsť okolo Ománu bol vlastne splnený - ale nebrali sme to tak.

Posledný úsek našej cesty. Ešte odbočka na nedokončený okruh do Wádí Bani Auf a potom cez Nakhl a Barku do Muscatu.
Cez Wádí Bani Auf a Nakhl do Muscatu.
Alebo sme si to ešte nechceli pripustiť. Ostávali nám 3 dni do odletu, ktoré sme chceli využiť a tak sme diskutovali, čo ďalej. Mali sme idealistickú predstavu, že dnešnú noc strávime na pláži pri mori, budeme sa kúpať a oddychovať. No, to sa nám nepodarilo. Najazdili sme po okolí kopec kilometrov, ale žiaden pekný kus pláže sme nenašli. Rozložili sme sa za mestom Al Khaburah, na veľmi peknom mieste, ktoré mi pripomínalo austrálsky bush. Večer sme mali opäť oheň a pohodičku.

Ráno sme sa vrátili k Ar Rustaq – aby sme dokončili kolečko spred dvoch dní, ktoré sme kvôli prudkému klesaniu a súmraku museli odložiť. Jednalo sa o prechod z Wádí Bani Auf do Wádí Sahtan. Boli tam opäť krásne a pohodové prejazdy, v jednom mieste veľmi úzke, na šírku auta, medzi kolmými skalami. Bohužiaľ Wádí Sahtan sa čoskoro stane turistickým miestom. Jeho posledná časť bola práve vo veľmi nešetrnej výstavbe cesty.
Rýchlo sme odišli a namierili si to do oázy Nakhl.


Nakhl - ďalšie z historických Ománskych miest. V pozadí opar z teplého prameňa.
Oáza Nakhl


Nakhl je historické mesto, známe teplým prameňom a svojou pevnosťou (navštívil ju aj princ Charles), ktorá bola vybudovaná pred takmer 2 tisíckami rokov. Prestavaná bola v 17.storočí.
Po návšteve oboch atrakcií sme to namierili priamo do Barky, kde sme si chceli pozrieť známe býčie zápasy, ktoré sa mali konať zajtra. V Barke sme ale nevedeli zohnať ubytovanie. Ani hotel, ani pekné miesto na kemp. A tak sme vyrazili do Muscatu, ktorý je od Barky len 70 kilometrov a ubytovali sme sa v našom hoteli.

A tým sa vlastne naše cestovanie po Ománe na motorkách končí. Nasledujúce 2 dni sme mali požičané auto - pojazdili sme okolie, navštívili sme trhy v centre Muscatu a obrovskú mešitu Sultána Quaboosa s druhým najväčším kobercom na svete, pozreli sme tie býčie zápasy v Barke, boli sme sa plaviť na rýchlom motorovom člne, kúpali sme sa... Boli sme fyzicky veľmi unavení a takýto relax nám pred cestou domov urobil dobre.


Záver

Splnili sme si sen. Všetko nám vyšlo. Tých pár problémov nepovažujem za podstatných, boli sme dobre pripravení a mali sme aj šťastie. Nikomu sa nič nestalo, a čo sme chceli vidieť sme aj videli a môžem povedať za všetkých, že to bola obrovská porcia zážitkov a vnemov. Jednoducho, bolo to úžasné!

Omán je krásna krajina, mix dávnych časov a prítomnosti. Choďte tam, a to kľudne aj bez motorky - prenajmite si auto a užite si to tam. Ak by ste potrebovali nejaké informácie, kontaktujte ma, rád pomôžem.

Pár čísel:

*

  • 21 dní
  • 5.000 km, z toho vyše 3.000 mimo asfalt
  • Motorky opustili SR v októbri, vrátili sa v máji
  • Doprava moto + letenka 2.000€
  • 3 týždne v Ománe 1.000€
  • Pneumatiky: Peťo mal Michelin Desert, my ostatní Pirelli Scorpion Rally
  • Napísanie tohoto cestopisu: 70 hodín (5 mesiacov), 5 litrov vína

  • Poďakovanie našim známym za pomoc pri realizácii:

    Hotel Remy, www.remy.sk - Ubytovanie v Bratislave
    QBEM, www.qbem.sk - Webhosting a správa serverov
    KTM Bratislava, www.ktm-bratislava.sk - Všetko pre váš oranžový život
    KIA kia.motor-car.sk/ - Požičanie Sprintera na prepravu motoriek
    Paľo Bernáth, www.bernath.sk - Grafické riešenia
    Alexandra Plančárová – architektonické riešenia, interiérový a exteriérový dizajn
    Herkulo www.herkulo.com - Doplnky výživy pre aktívnych ľudí
    Michal Helcman - doplňovanie našej FB stránky počas cesty



    Na záver ďakujem všetkým, ktorí dočítali až sem. Predsa len je to dlhší text a dnes už veľa ľudí dlhé texty nečíta.
    Chcel by som poďakovať aj mojim kamarátom - súputníkom na tejto ceste. Je skvelé byť obklopený ľuďmi, s ktorými je zábava a vieme sa spoľahnúť jeden na druhého. Takže, kam vyrážame? :-)



    Autormi fotografii sú všetci účastníci.



    <

    Pridané: 09.03.2015 Autor: matus Zdieľať

    Ďalšie články tohto autora:

    Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

    Galéria ku článku: