ISSN 1336-6491 | Online: 2531 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ďalšie špionážne fotografie nového Triumph Speed Triple

 Zdieľať

Pridané: 26.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4963 [Bleskovky - Novinky]

Nový Triumph Speed Triple bol zachytený na cestách v Španielsku pri testoch v premávke už dávnejšie. Objavilo sa však viacero fotografií, ktoré ukazujú aj zadnú časť novinky.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Prvá fotografia novinky zachytila model, na ktorom vidieť niekoľko zmien oproti terajšiemu modelu. Nová palivová nádrž, iné kryty chladiča, otvor pre prívod vzduchu medzi prednými svetlami, použitie monoblokov Brembo, aké boli doteraz použité na verzii s označením R a prerobená zadná časť. A teraz máme možnosť pozrieť sa poriadne aj prerobenú zadnú časť novinky. Tá je jasne zúžená a dá sa predpokladať, že sa jej prispôsobia aj výfukové koncovky. Sedadlo bude delené a upravený je aj držiak ŠPZ.

Objavili sa však informácie, že tento Speed Triple sa predstaví až ako novinka pre rok 2017 a nie 2016 ako by sa dalo čakať, keďže sa pozeráme na vizuálne hotový motocykel. Fanúšikov značky Triumph a zvlášť modelu Speed Triple, ale istotne poteší fakt, že sa Triumph chystá vydať výročnú verziu Speed Triple 94, oslavujúcu 20 rokov od uvedenia tohto modelu na trh.

Pridané: 26.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »