Anketa:
Najnovší hooligan - Triumph Speed Triple S a RS
ZdieľaťPridané: 06.02.2018 Autor: Krakatau
Čitatelia: 3830 [Bleskovky - Novinky]
Priaznivci Triumphu sa dočkali. Po prvom „namotávacom" videu spred dvoch týždňov, na ktoré nadväzovalo ďalšie video spred týždňa fabrika na tradičnej prezentácii konečne ukázala svetu nový Speed Triple, už klasicky v dvoch verziách, základnej S a vyšperkovanej, ktorá si požičala skratku od menšieho brata a po novom sa označuje RS.
Ale povedzme si rovno, stále ide skôr o evolúciu predchádzajúceho modelu, no Triumph evidentne vie, čo robí. Inovácie sa týkajú ako motorickej, tak i podvozkovej oblasti. Motor je v obidvoch verziách totožný, so zachovaným objemom 1050 ccm. 105 nových dielov, ako napríklad nové piesty, hlava valcov, ľahšie vložky, menší štartér a ľahší alternátor spolu s menším akumulátorom zabezpečilo okrem iného očakávanú nižšiu hmotnosť a vyšší výkon spolu s krútiacim momentom. Konkrétne sedempercentný nárast výkonu na 150 koní pri 10 500 ot./min. a krútiaci moment stúpol o štyri percentá na 117 Nm pri 7150 ot./min. K zlepšeniu týchto atribútov sa pripája aj nový komplet výfukový systém, u verzie RS s koncovkami Arrow.
Čo sa týka elektroniky, pribudol v obidvoch verziách nový 5-palcový TFT displej, opäť po vzore menšieho súrodenca spolu s novými podsvietenými ovládačmi, ktoré obsahujú okrem dnes už samozrejmého prepínania jazdných módov (u S štyri a u RS päť), aj ovládanie tempomatu, ktorý je štandardnou výbavou. Nechýba povinné nastaviteľné ABS a kontrola trakcie. Pribudlo aj čím ďalej tým viac rozšírené bezkľúčové štartovanie.
Podvozkovo sú obidve verzie samozrejme rozdielne. Základné S-ko jazdí na komponentoch od Showy, zatiaľ čo RS disponuje podvozkom od Öhlins a to konkrétne NIX30 vpredu a TTX36 vzadu.
U vyšperkovanej verzie RS nájdeme pár karbónových dielov ako predný blatník, bočné kryty chladiča a tepelné štíty výfukových koncoviek. Oproti verzii S je tu navyše klin pod motorom, kryt spolujazdcovho sedadla a pár detailov v červenej farbe. Netreba zabudnúť ani na tri kilá do mínusu oproti štandardnému S-ku, t.j. 189 vs. 192 kg.
Ceny obidvoch modelov by mali byť známe v priebehu najbližších týždňov.
Video: Predstavenie nových Speed Triple S & RS
Video: Fogarty vs Johnson - Triumph láka na nového Speed Tripla
Foto: triumphmotorcycles.co.uk
Pridané: 06.02.2018 Autor: Krakatau Zdieľať
Súvisiace články:
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Triumph - Tiger Explorer 1200 a Speed Triple R - Awia
- Limitovaná edícia pre Britov: Triumph Speed Triple R "Dark" - zeON
- Špionážna fotografia: Triumph Speed Triple 2016 - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie nového Triumph Speed Triple - zeON
- Špionážna fotografia: Nový Triumph Speed Triple na obzore - zeON
- Úplne nový Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- BMW Road Show 2018 - vyskúšali sme tri úplne rozdielne bavoráky
- Ducati Monster Parade - oslava 25. výročia motocyklovej ikony
- Husqvarna predstavila v Bratislave svoje cestné šípy
- Lepšia ako originál? Redmax Ducati Superlite
- Prečo vstúpiť druhýkrát do tej istej rieky – Ducati Monster 796
- Triumph Street Triple 2011 - Láska na prvé zvezenie
- Splnený hrkotavý sen – Ducati 748S