Anketa:
Špionážna fotografia: Triumph Speed Triple 2016
ZdieľaťPridané: 15.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6354 [Bleskovky - Novinky]
Na španielskych cestách bola pri testoch zachytená novinka od Triumphu, konkrétne inovovaný model Triumph Speed Triple 2016.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Fotka zachycuje model, na ktorom vidieť niekoľko menších zmien oproti terajšiemu modelu. Nová palivová nádrž, iné kryty chladiča a prerobená zadná časť nie sú žiadnou mega zmenou. Všimnúť si môžme aj otvor pre prívod vzduchu medzi prednými svetlami, čo by mohlo znamenať, že sa v Triumphe pohrali aj s výkonom motora. Na zachytenom motocykli si ďalej možno všimnúť použitie bŕzd Brembo, aké boli doteraz použité na verzii s označením R.
![]() |
Keďže motorka na fotografii vyzerá už ako hotový model, bez nejakého maskovania. Dá sa očakávať, že Triumph predstaví inovovaný Speed Triple na niektorej z jesenných výstav tohto roku.
Foto: www.visordown.com
Pridané: 15.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia: Nový Triumph Speed Triple na obzore - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie nového Triumph Speed Triple - zeON
- Prichádza RR verzia Triumph Speed Triple - moderný športový kafáč aj na okruh - Herghott
- Triumph Speed Triple RS (2021), prémiový hypernaked Made in England - Herghott
- Špionážna fotografia: Nový Triumph Tiger 1050 alebo skôr Tiger 1200 GT či Sport? - zeON
- Triumph ukázal ďalšie novinky pre rok 2016 - Speed Triple S a R - zeON
- Špionážne fotografie: Nahá Husqvarna 701 - Koncept Vitpilen dostáva reálnu tvár - zeON
- Špionážna fotografia Moto Guzzi California Bagger - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati 959 Panigale 2016 - zeON
- Úplne nový Triumph Speed Triple 1200 RS 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!