Anketa:
206,09 km/h - tak to je nový rekord jazdy po zadnom na ľade
ZdieľaťPridané: 15.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5515 [Bleskovky - Novinky]
Robert Gull na jeho BMW S1000RR prekonal hranicu 200 km/h pri jazde po zadnom na ľade, aktuálny rekord je teda 206.09 km/h.
Švédsky jazdec Robert Gull sa rozhodol prekonať rekord amerického jazdca Ryana Suchaneka, ktorý koncom januára tohto roka, na svojej Kawasaki ZX-10R, stanovil rekord v rýchlosti jazdy po zadnom, na ľade, na hodnotu 189.1 km/h. Robertovi Gullovi sa to podarilo a nový rekord má hodnotu 206.09 km/h.
![]() |
Okrem toho Robert Gull drží aj rekord v rýchlosti jazdy so spolujazdcom na ľade. Na jednom kilometri so spolujazdkyňou vytvoril rekord s priemernou rýchlosťou 206 km/h, pričom maximálka bola 216 km/h.
Video: Jazda vo dvojici na ľade - rýchlostný rekord
Pridané: 15.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Zbraň zimnej pomsty - BMW R 1100 GS s "hrotmi" v pneumatikách - zeON
- Nezimuj - jazdi: Zimné pneumatiky na skútre - Awia
- Test: Zimné vs. letné pneu na moto na snehu - Awia
- Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou - Awia
- Pozvánka: Stretko / Preteky ľadových medveďov 24. - 25. 1. 2015 - zimný motozraz - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!