Anketa:
V Taliansku odštartoval seriál ME v triale – V.Kothay obsadil 3.miesto!
ZdieľaťPridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2970 [Šport - Trial]
V Talianskom meste Pietramurata sa počas víkendu 11.-12.4.2015 uskutočnilo prvé podujatie Majstrovstiev Európy v triale. Na šampionáte obsadil skúsený slovenský jazdec Vladimír Kothay vo svojej triede veterán nad 40 rokov krásne 3.miesto.
Pri peknom slnečnom počasí v krásnom alpskom prostredí pripravil organizátor pre všetky štartujúce triedy veľmi náročnú trať, ktorá spolu s tohtoročnými úpravami predpisov pre ME pripravili štartujúcim jazdcom mnoho ťažkostí.
![]() |
V hlavnej triede ME v Pietramurate zaznamenali rekordných 105 štartujúcich jazdcov. V tejto triede zvíťazil po dramatickom súboji domáci jazdec Gianluca Tournour (GAS GAS) pred druhým Francúzom Steven Coquelinom (Gas Gas) a Španielom Francescom Moretom (Vertigo).
Medzi juniormi s jasnom dominanciou zvíťazil talentovaný Francúz Pierre Sauvage (Sherco), na druhom mieste skončil Julian Berntsen z Nórska (GAS GAS) a na treťom Nemec Max Faude (Beta).
V triede veterán nad 40 rokov víťazstvo patrilo ďalšiemu Talianskému jazdcovi Valterovi Feltrinellimu (Sherco), ktorý viedol od prvého kola súťaže. Pred slovenského jazdca Vladimíra Kothay (Ossa), ktorý obsadil v tejto triede 3.miesto sa dostal už len druhý Holanďan John Van Veelen (Ossa).
![]() |
V dvoch medzinárodných triedach, ktoré sa v rámci ME uskutočnili zvíťazil Nemec Tobias Muller (Beta) v triede International 1, zatiaľ čo Talian Mattia Petronia (Gas Gas) triumfoval v tr. International 2.
![]() |
Šampionát pokračuje druhým podujatím 18.-19.7.2015 opäť v Taliansku - Luserna San Giovanni.
Zdroj: SMF
Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Seriál ME v triale 2019 odštartoval v Taliansku - Redakcia
- ME TRIAL 2015 - Vladimír Kothay majster Európy 2015 - Redakcia
- V Rudinej víťazstvo Kothaya - úvodné podujatie seriálu M-SR v triale - sita
- Pozvánka: Príď skúsiť Trial, 1.5.2015 v Banskej Bystrici - Redakcia
- Úspešný štart Vladimíra Kothaya na ME v triale - Redakcia
- Európsky trialový šampionát 2019 už pozná svojich víťazov - Redakcia
- V Taliansku štartuje seriál ME ENDURO 2021 aj s našimi jazdcami - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!