Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Taliansku odštartoval seriál ME v triale – V.Kothay obsadil 3.miesto!

 Zdieľať

Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2970 [Šport - Trial]

V Talianskom meste Pietramurata sa počas víkendu 11.-12.4.2015 uskutočnilo prvé podujatie Majstrovstiev Európy v triale. Na šampionáte obsadil skúsený slovenský jazdec Vladimír Kothay vo svojej triede veterán nad 40 rokov krásne 3.miesto.

Pri peknom slnečnom počasí v krásnom alpskom prostredí pripravil organizátor pre všetky štartujúce triedy veľmi náročnú trať, ktorá spolu s tohtoročnými úpravami predpisov pre ME pripravili štartujúcim jazdcom mnoho ťažkostí.

V hlavnej triede ME v Pietramurate zaznamenali rekordných 105 štartujúcich jazdcov. V tejto triede zvíťazil po dramatickom súboji domáci jazdec Gianluca Tournour (GAS GAS) pred druhým Francúzom Steven Coquelinom (Gas Gas) a Španielom Francescom Moretom (Vertigo).

Vladimír Kothay, ME trial 2015, Pietramurata, Taliansko
Vladimír Kothay, ME trial 2015, Pietramurata, Taliansko
Vladimír Kothay, ME trial 2015, Pietramurata, Taliansko

Medzi juniormi s jasnom dominanciou zvíťazil talentovaný Francúz Pierre Sauvage (Sherco), na druhom mieste skončil Julian Berntsen z Nórska (GAS GAS) a na treťom Nemec Max Faude (Beta).

V triede veterán nad 40 rokov víťazstvo patrilo ďalšiemu Talianskému jazdcovi Valterovi Feltrinellimu (Sherco), ktorý viedol od prvého kola súťaže. Pred slovenského jazdca Vladimíra Kothay (Ossa), ktorý obsadil v tejto triede 3.miesto sa dostal už len druhý Holanďan John Van Veelen (Ossa).

V dvoch medzinárodných triedach, ktoré sa v rámci ME uskutočnili zvíťazil Nemec Tobias Muller (Beta) v triede International 1, zatiaľ čo Talian Mattia Petronia (Gas Gas) triumfoval v tr. International 2.

Šampionát pokračuje druhým podujatím 18.-19.7.2015 opäť v Taliansku - Luserna San Giovanni.

Zdroj: SMF

Pridané: 14.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »