Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2398 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29853
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17639)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12214)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME TRIAL 2015 - Vladimír Kothay majster Európy 2015

 Zdieľať

Pridané: 24.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4159 [Šport - Trial]

Cez víkend vyvrcholil vo Švajčiarku (Grimmialp) seriál ME v triale 2015. V hlavnej seniorskej triede sa tohtoročným majstrom Európy stal Talianský jazdec Gianluca Tournour (Gas Gas). V kategórii jazdcov nad 40 rokov zúročil svoje dlhoročné jazdecké skúsenosti slovenský jazdec Vladimír Kothay, ktorý sa získal titul majstra Európy za rok 2015.

Vladimír KOTHAY (SVK) na trati vo Švajčiarsku
Vladimír KOTHAY (SVK) na trati vo Švajčiarsku

Titul vicemajstra Európy za rok 2015 získal Francesc Moreti zo Španielska a na bronz Angličan Iwan Roberts.

Ďalšie európske tituly získali: v pohárovej triede Junior Francúz Pierre Sauvage (Sherco), medzi ženami Theresa Baeuml (Ossa) a v mládeži Toby Martyn (Beta). Víťazom triedy“ International“ sa stal český jazdec Dominik Wuensch.

Majster Európy Gianluca Tournour (ITA)
Majster Európy Gianluca Tournour (ITA)

Napriek tomu, že vo Švajčiarsku nášho Vladimíra Kothaya porazil domáci jazdec Dominique Guillaume (Scorpa) zo Švajčiarska, titul majstra Európy si nenechal ujsť. Jedinou šancou pre jeho najväčšieho súpera Johna Van Veelena (NED) bolo vyhrať posledné preteky, ale nakoľko vo Švajčiarsku skončil na štvrtom mieste musel sa uspokojiť s druhým miestom v tohtoročnom európskom šampionáte. Na treťom mieste v konečnom poradí tejto triedy skončil Valter Feltrinelli z Talianska.

GRATULUJEME!

Dominik Wuensch (CZE)
Dominik Wuensch (CZE)

Pridané: 24.08.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »