Anketa:
Šampionáty ME Stock 250 a Alpe Adria štartujú už o mesiac v Taliansku
ZdieľaťPridané: 23.04.2015 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 2358 [Šport - Cestné Motocykle]
Pozývame pretekárov na prvé tohtoročné podujatie seriálov Majstrovstiev Európy Stock 250 a Alpe Adria Road Racing Championship, ktoré sa pod organizátorskou taktovkou agentúry Slovakia Racing uskutoční v dňoch 15.-17. mája 2015 na talianskom okruhu Adria International Raceway. Podujatie sa uskutoční ako trojdňové.
![]() |
REGISTRÁCIA – ZVÝHODNENÝ PREDPREDAJ
Zvýhodnená cena v predpredaji platí do 1. mája, kedy musíme evidovať Vašu prihlášku a aj úhradu na našom účte. Po tomto termíne platí štandardná cena.
ME Stock 250: 200,- € (štandardná 250,- €)
AA 125 SP/ Moto3: 180,- € (štandardná 210,- €)
AA SST 600, SSP, SST 1000, SBK: 290,- € (štandardná 330,- €)
+ ďalšia trieda 80,- €
Registrovať sa môžete na týchto odkazoch:
ME Stock 250
Alpe Adria
PRIZE MONEY
Aj tento rok sme pre Vás pripravili odmeny za umiestnenia na jednotlivých podujatiach, ale aj koncoročné losovanie o ceny. Ich prehľad nájdete tu...
ZVLÁŠTNE USTANOVENIA
Zvláštne ustanovenia pre podujatie si môžete stiahnuť tu...
ČASOVÝ HARMONOGRAM
Časový harmonogram podujatia nájdete tu...
PRENÁJOM BOXOV
Cena prenájmu boxu je 150,-€ / 1 deň. Rozmer boxu: šírka 3,90m x dĺžka 10,40m, priestor minimálne pre 8 motoriek.
Ďalšie aktuálne informácie k podujatiu budeme priebežne zverejňovať.
KONTAKTUJTE NÁS
V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte či už na adrese info@slovakiaracing.sk, alebo priamo na telefónnom čísle +421 918 736 557.
Tešíme sa na Vašu účasť!
S pozdravom
Slovakia Racing Team
Pridané: 23.04.2015 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!